Un - Unboxing...?

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
I et forsøk på litt ordlek, hva er egentlig en unboxing? Tolker det normalt dithen at noe skal pakkes ut. I mitt tilfelle har imidlertid fantasien brakt meg et skritt videre. Etter et forsøk på å skulle spisse samlingen (veeeeldig fremtidsrettet) har jeg faktisk egentlig unboxet min klokkeboks, den har altså gått fra å være klokkboks til un-klokkeboks, skjønner? Ble vel litt vel filosofisk dette her. Slik begynte det å se ut.

Masse tomme seter:
P6150925.jpg

Fant samtidig ut at jeg nå var uten en såkalt beater. Har blitt så redd for plexi urene at jeg faktisk tar de av når jeg kjører mc pga en slags nevrose at drakten skal lage riper i glasset (kanskje til og med en psykose).

Jeg har egentlig aldri følt meg helt komfortabel med klokker som ikke er av et visst format (les tyngde horologisk) Jeg har vandret rundt i huset med tre fire ur på meg, men har aldri kommet lenger ut med en Seiko enn nærbutikken. Jeg prøver, men står så foran speilet på vei ut og ser ned på armen, for så å løpe inn og skifte til finstasen. Plutselig er det kun perioden 1965 til 1981 som kvalifiserer, derfor måtte jeg altså ha en klokke jeg ikke er redd for å ripe opp, men som samtidig gir meg litt baller. Alle trenger ikke være enige her selvfølgelig (det er jo tross alt mine baller :) ).

Derfor ble gleden stor når en produsent jeg har vært nyskjerrig på lenge åpenbarer seg på finn.no. Enda morsommere er det at selger viser seg å være en jeg kjenner såpass godt at jeg tar klokken usett, og bare fører over penger. Men, en london-tur gjør at jeg må vente i nesten en uke før klokken havner i mitt eie.

Liker lenken, men jeg må bare prøve meg med nato, så lenke for seg:
P6150927.jpg

Lett titan... mmmmmmmmmmmmmmmm

Titankasse over på nato:
P6150928.jpg

P6150929.jpg

P6150930.jpg

P6150931.jpg

Hjemme hos sine gamle landsmenn:
P6150933.jpg

Takk for titten.
The quest for the crown just continues gitt...

Og en liten edit: Det blir lenke allikevel

P6150935.jpg

Det var litt av et kupp må jeg si. Elsker titanklokker. Desverre er det ikke mye interessant å finne lenger i det materialet (til en rimelig pris)

Gi meg en lyd hvis du vil kvitte deg med den da ;)

Den der er en klassiker, Greg! Husker godt at jeg hadde den en stund tilbake og jeg var strålende fornøyd. Når jeg nå ser bildene av den igjen, merker jeg at savnet kommer krypende. Får ta meg en liten runde på eBay og se hva jeg kan komme over :) Flotte klokker boksen din er beæret med må jeg si!

Super samling :)

Har lenge ment at Seamaster er et av få ur som både kan brukes som beater og til "større" oppgaver. Uret tåler det meste.

Gratulerer med flott klokke!
Beater med patina og kasse av titan, alle tiders!(Er blandt dem som er svak for titan) Velskrevet unboxing tråd også, "thanks for sharing":)

Både beater og boks ser meget bra ut :D

Jeg har egentlig aldri følt meg helt komfortabel med klokker som ikke er av et visst format (les tyngde horologisk) Jeg har vandret rundt i huset med tre fire ur på meg, men har aldri kommet lenger ut med en Seiko enn nærbutikken. Jeg prøver, men står så foran speilet på vei ut og ser ned på armen, for så å løpe inn og skifte til finstasen. Plutselig er det kun perioden 1965 til 1981 som kvalifiserer, derfor måtte jeg altså ha en klokke jeg ikke er redd for å ripe opp, men som samtidig gir meg litt baller. Alle trenger ikke være enige her selvfølgelig (det er jo tross alt mine baller ).

Haha, jeg skjønner så godt hva du mener :D Jeg er nok til tider sett med Seiko selv, men like ofte har jeg løpt tilbake og tatt på meg noe annet :D

Hei og takk for alle hyggelige tilbakemeldinger

Er strålende fornøyd så langt

Vekten av titan på armen

Spennende med titan! Men.. Hver gang jeg prøver en titanklokke på savner jeg vekten av stål....

Må egentlig si at jeg ikke merker særlig forskjell på akkurat denne mht tyngde, er lenge siden jeg hadde denne på armen i stål (bare prøvd - aldri eid) men må faktisk si at jeg ikke føler at den er en lettvekter egentlig. Hadde det ikke stått titan på den ville jeg ikke engang tenkt tanken at dette materialet er - eller skal være lett. Er egentlig litt mer fascinert av fargen, gir litt mer stealth look synes jeg.

Flott samling og grattis med supertøff titan-klokke.:D
Er selv fan av titan. Det gir en herlig tool-look til en tøff klokke.

Nice!
En vakkert enhetlig innretning på samlingen.
Flott supplering med en sporty og klassisk Omega!

OG ikke minst; - elegant story bak :) foran) bildene!

:D

Hyggelige tilbakemeldinger fra hyggelige mennesker......

Er fortsatt litt sjokkskadet etter å ha hatt diverse doublered og steve mcqueens på handa i helgen (London) men dette var i hvert fall en liten løkbit (liker best rå løk da :)) oppå ventepølsa (selve ventepølsa var jo en 5513 i forrige måned)...... Men, rosinen kommer...