Unboxing av en etterlengtet dykker i fra Milano...

Medlem
15. jan. 2016
Sted
Oslo
Kan ikke huske å ha sett så mange av disse urene - unboxed - på TS, så da blir dette mitt andre bidrag på denne tråden.

20 september la jeg inn en bestilling på Squale 2002A, en real dykker i sortimentet "Professional". Uret har tilnavnet 101Atmos og da skjønner man at dette er ment for dykking (WR 1000M). Bestillingen ble gjort på nettbutikken til Squale.ch - som er en av flere "offisielle" selgere. Pussig at nettbutikken har et sveitsisk domene navn - Confédération Helvétique, når de har sete i Milano.

Kjøpet var ikke helt problemfritt, men løste seg i allefall til slutt. "Problemet" var at jeg hadde bestilt et ur de ikke hadde på lager, - og det tok noe tid før de fikk leveransen i fra Grenchen, Sveits. For de som er interessert ligger resten av historien her: http://www.tidssonen.no/forum/threads/squale-ch-sin-nettbutikk-multo-insoddifacente-o.40496/

Uret ble sendt i fra Milano 4. oktober og dagen etter på ettermiddagen, ringte DHL og fortalte at de hadde en pakke til meg - snakk om exspress-fart! Summen for det hele (før toll og mva - den kommer senere..) var 1183 Euro - ur samt frakt. Det interessante er at den tyske nettbutikken til Squale, - Squale.de - operer med en pris på samme ur med 1355, før frakt. I tillegg har du ikke muligheten for å få en "custom" variant.

f4dfddd4-b948-4e00-9c3e-ce1582628ad6.jpg

"Gotte-pose" i fra Milano :D

b21e01dd-0b80-44fb-aea9-e956a4d209e1.jpg

Ingen tvil om innhold og avsender!

7176618e-9d06-4449-8fad-6d2871f5ce23.jpg

Esken er et av Squale sine "vare-merker" - blå med Von Büren logo samt haien

4c58a8b9-b3a7-468d-944e-23c2f35a01a0.jpg

Enkelt og ryddig - under lokket ligger papirer og garanti-kort, samt hang-tag.

158bdf83-ee7b-4228-b8de-deb3bbddd7a3.jpg

Profil i fra venstre side

1559555a-c6da-4f41-90b1-85e0790f3900.jpg

Endelig på håndleddet - ikke noe å si på finish og kvalitet IMHO

58a25263-c3ac-4358-8f27-861c01e7374d.jpg

Mesh-lenke som passer fint til et "vintage-ur". Lenken virker solid og av en langt bedre kvalitet enn ymse kopier i fra PRC...de jeg har vært borte i.

Takk for titten!!!

Fin og veldig fascinerende klokke. Helt etter min smak! Ryddig skive gir lettlest tid. Og jeg liker bezel som kan vris i begge retninger og har minuttmarkering hele veien rundt. Størrelsen er fin, ikke alt for høy og passe diameter. Den har kommet på min liste over potensielle kjøp.

Om du oppdaterer med noen brukserfaringer hadde jeg satt pris på det.
Er den behagelig å bære? Sitter den stabilt på sentrert på håndleddet? Er lenken regulerbar? osv.

Men nå: Grattis med veldig flott og funksjonell klokke!

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Fin og veldig fascinerende klokke. Helt etter min smak! Ryddig skive gir lettlest tid. Og jeg liker bezel som kan vris i begge retninger og har minuttmarkering hele veien rundt. Størrelsen er fin, ikke alt for høy og passe diameter. Den har kommet på min liste over potensielle kjøp.

Om du oppdaterer med noen brukserfaringer hadde jeg satt pris på det.
Er den behagelig å bære? Sitter den stabilt på sentrert på håndleddet? Er lenken regulerbar? osv.

Men nå: Grattis med veldig flott og funksjonell klokke!

Wilco ! @harper