Unboxing av vintage på toget :)

Medlem
17. okt. 2011
Sted
Oslo
I dag forsov jeg meg og rakk såvidt toget mitt, grunnen til at jeg såvidt rakk det var at det var kommet hentemelding i posten, noe som snudde dagen fra stress til smil.

Utålmodig som jeg er så fant jeg fram pakken så fort jeg hadde satt meg på toget. Jeg visste hva innholdet var og følte det fortjente en unboxing, derfor var det bare å finne fram ipaden og få tatt min første (og kanskje tidssonens første?) unboxing på toget.

Folk så nok rart på meg, men det kunne ikke jeg bry meg om nå.

589e5db4.jpg

9d0a7878.jpg

fe422d53.jpg

51757789.jpg

8169ac86.jpg

Spennende. Hva slags ur befinner seg her?

e8fd9dde.jpg

Joda. En Seiko Skyliner Calendar, antageligvis fra 1964 som må trekkes opp manuelt. Flott klokke som skal spares frem til julaften.

Og noen obligatoriske bilder av uret på arm. Toget var i gang, så var vanskelig å få tatt ordentlig bilde, men det duger:)

c8c21576.jpg

5becc532.jpg

Jeg er kjempefornøyd! Gleder meg til å ta i bruk denne på julaften.

Legger også et par bilder fra annonsen som viser litt av urverket osv:

b773b034.jpg

20604678.jpg

c894c996.jpg
]

Jeg har alltid sagt at jeg ikke skjønner meg på Seiko dressur. Trekkes herved tilbake. Gratulerer.

Gratulerer, den var stilig. Klarer du å vente med å bruke denne til julekvelden da? ;)

Fin klokkeboks som klokka kom i!

Gratulerer, den var stilig. Klarer du å vente med å bruke denne til julekvelden da? ;)

Fin klokkeboks som klokka kom i!

Ja var flott boks ;)

Målet er å spare den til julekvelden, men spørs om jeg ikke lager meg en fin anledning før det :p

Ny dato, har sjekket serialnr og denne ble produsert i Mai 1964.

Takk!
Stemmer at den er gullbelagt :) men inne i bakplata står det gold filled, så om jeg forstår det rett er bakplata helgull?

Gold filled betyr bare at det er stål blandet med gull. Dette gjør at ved eventuelle riper/hakk vil ikke stålfargen vises i motsetning til "gullbelagte" klokker.

Det brukes forskjellige gullkvaliteter, alt fra 9K til 18K gull. Det er mest vanlig at goldfilled med 10K eller mindre har ca 10% av materialet i gull. Ved høyere enn 10K pleier det å være 5% av materialet som er gull. Virker som dette var standarden. Mulig at jeg tar feil her, men det virker som begrepet Goldfilled kun kan benyttes hvis overnevnte regel følges.

PS. jenner igjen det blå lokket på plastikkboksen. Du har funnet en god E-bayer hvis jeg ikke tar feil:cool:

Denne var enkel og elegant! Et tydelig bevis på at en kan være kreativ når en skal se etter dressklokke. Virkelig flott sak! :)

Gold filled betyr bare at det er stål blandet med gull. Dette gjør at ved eventuelle riper/hakk vil ikke stålfargen vises i motsetning til "gullbelagte" klokker.

Det brukes forskjellige gullkvaliteter, alt fra 9K til 18K gull. Det er mest vanlig at goldfilled med 10K eller mindre har ca 10% av materialet i gull. Ved høyere enn 10K pleier det å være 5% av materialet som er gull. Virker som dette var standarden. Mulig at jeg tar feil her, men det virker som begrepet Goldfilled kun kan benyttes hvis overnevnte regel følges.

PS. jenner igjen det blå lokket på plastikkboksen. Du har funnet en god E-bayer hvis jeg ikke tar feil:cool:

Tusen takk for oppklaringen :) Det er kjekt å vite.

Takk til alle for gratulasjonene. Jeg er positivt overasket over responsen jeg har fått på mine vintage Seiko ur :) Kjempe hyggelig!