Unboxing - bursdagsklokke

Det som er poenget med kokingen er at den i tillegg til å bli mykere skal få bedre form. Trikset er å ta den av og rulle den sammen i en trang tekopp, eller en gammel filmbeholder (slik gammeldags fotofilm kom i), og så utsette den for kokende vann. Da blir den litt mykere, og får en rundere form som går bedre rundt håndleddet.

Obs - det kan være et helsike å få en Z-22-rem av en SKX. Bruk en Olfa-kniv for å trekke hylsen på baretten litt tilbake slik at du får tak med en verktøy (her er et Bergeon-verktøy med den fine spissen god å ha).

Det som er poenget med kokingen er at den i tillegg til å bli mykere skal få bedre form. Trikset er å ta den av og rulle den sammen i en trang tekopp, eller en gammel filmbeholder (slik gammeldags fotofilm kom i), og så utsette den for kokende vann. Da blir den litt mykere, og får en rundere form som går bedre rundt håndleddet.

:idea:
Jeg har lest at man skal bruke te-kopp, men jeg trodde det kun var med tanke på at den måtte tåle kokende vann :oops:

Har også fått med meg at remmen er lei å få av, så jeg skjærer av den i verste fall - den skal på en annen rem bare jeg får rotet meg til å bestille.

Du trenger ikke skjære den av, jeg fikk den fint av ved bruk av en skarp kniv mellom remmen og lugsa.

Kort oppdatering:
Det er nå ca 3,5 døgn siden jeg "un-boxet" og stilte klokken. Jeg har brukt den 2 dager.
Den har sakket 42 sekunder, altså 12 sek/døgn. Jeg sier meg godt fornøyd med det.

007 er en pen og nøyaktig klokke som trygt kan anbefeles til alle som trenger en billig (automatisk) beater.