Unboxing: Debaufre - Csar Stainless White

Medlem
20. juli 2009
For en som er svært glad i "design" og elsker netthandel er klokker en farlig kombinasjon. Heldigvis klarer jeg å begrense meg, men en sa her inn at man kunne kjøpe flere "billige" klokker og det var derfor OK...

Jeg ble først klar over Debaufre når "flygaren" postet viewtopic.php?f=2&t=1311&p=8591&hilit=Debaufre#p8591 i min etterlysning av en stor klokke. Når var den han "anbefalte" sluttsolgt, men nå "Sponon"

postet bilder viewtopic.php?f=2&t=1237&p=9102&hilit=Debaufre#p9102 så ble jeg "tent" og ville også ha en slik!

Fakta om Debaufre:
Aner ikke, de er ikke på Wikipedia, men her inne finner jeg noe info - Steinberg er vistnok den virkelige produsenten - selv om klokka kom fra en fabrikk i Sveits med et helt annet navn. Men Debaufre er på Facebook så...

Uansett, søndag for 2 uker siden la jeg klokka med "tre-eske" i handlekurven, betalte 669 dollar via Paypal og lørdagen etter var den på handelslaget i bygda mot 750 norske i gebyr og moms.

Har jo sett på Bullit og da er det viktig å ha med "rekvisita" på bildene, han har brukt flytende og mat har jeg sett. Som avholdsmann tenkte jeg at et glass med Farris må være sterkt nok og siden kona var borte den helgen jeg fikk klokka så ser dere hva maten ble...

Men jeg hadde rigga opp for å ta bilder, så måtte jeg lade kameraet. I mellomtiden hadde jeg spist opp maten og en 3-åring hadde vært innom onkel og drukket opp Farrisen og laget "flekker" på glasset. Men tanken var jo god.

Pakken på kjøkkenbordet:

Debaufre-CsarStainlessWhite1.jpg

Innholdet i pakken; brosjyre, bevis og hovedsendingen:

Debaufre-CsarStainlessWhite2.jpg

Pokker, dette er jo ikke noen tre-eske:

Debaufre-CsarStainlessWhite3.jpg

Unboxing - Debaufre - Csar Stainless White:

Debaufre-CsarStainlessWhite4.jpg

Her burde jeg brukt mer zoom:

Debaufre-CsarStainlessWhite5.jpg

"Massiv" sak:

Debaufre-CsarStainlessWhite6.jpg

Fritt innsyn til tannhjulene (hva er fagspråket for det jeg beskriver?):

Debaufre-CsarStainlessWhite7.jpg

Like stor som barberkosten:

Debaufre-CsarStainlessWhite8.jpg

Det viser seg at "tre-eska" er sendt i en egen sending som fortsatt ikke har kommet frem. Den gleder jeg meg til å få - det var jo et slikt bilde som gjorde at jeg "shoppa":

HPIM2620.jpg

Min vurdering:

Gleden ved å handle på nett:
6.gif

Leveringstid:
4.gif

Følelse av å ha den i hendene og på armen:
4.gif

"Value for money":
5.gif

Vanskelighetsgrad å ta bilder og få lagt dem ut på nett:
6.gif

Gratulerer med ny flott klokke :!:

Bra og morsom presentasjon av den nye klokken din. Likte spesielt godt terningkast-ideen. :D

LOL! Veldig bra Arthur :D

Likte begge urene... Har hørt litt ymse om kvalitetskontrollen hos både Steinhart og Debaufre, men jeg liker urene deres :)
Grattis

Vegard

Nydelig klokke det der Arthur! Har faktisk vurdert en sånn selv også... Tipper du kommer til å bli fornøyd, det er klokker som gir mye for pengene :D

Veldig bra, Arthur :D
Likte "rekvesitaene" dine, ikke noe som et fettete Farrisglass for å sette stemningen :mrgreen:
Får håpe du får treboksen snart da, den så jo bare helt rå ut :D
Er ikke noe kjent med merket, men jeg er en sucker for displaybacks, så tommelen opp hos meg!
Får håpe du blir fornøyd!

Gratulerer så mye med Csaren. Den er skikkelig fet :twisted:
Hyggelig med flere Debaufre-eiere her :p
Verdens enkleste sak å bytte reim på også. Anbefaler deg å dobbelsjekke at de fire skruene på "toppen" er skikkelig festet,
da enkelte har opplevd at disse kan sitte litt løst. Dette er MYE klokke for pengene.
Men for all del, ikke hopp i sjøen med denne klokka, er kun ratet til 30m.
Kan jeg spørre om et wristshot? :D

Nav-b uhr er ikke sluttsolgt. Produseres og selges i beste velgående. Riktignok ikke av Debaufre, men av Steinhart. Blir laget limited edition, special edition og nye modeller av nav-b i ny og ne både i 44mm og 47mm, med og uten chronograf. Se på http://www.steinhartwatches.de

Når vi først er inne på Steinhart, så kommer de for øvrig ut med en ny versjon av Triton-modellen i slutten av november. 1000m med helium escape valve. Og dette er faktisk et originalt design og ikke homage. Her er noen bilder av den nye modellen:

3913920974_b39a848d9d_o.jpg

3913921026_be775960e7_o.jpg

3913133761_6f35f087df_o.jpg

3913921224_b2d14048a9_o.jpg

3913133811_3281d42bf2_o.jpg

andersen skrev:
den så ikke dum ut, og det var på tide at de kom med sitt eget design!

Triton-klokka har jo vært i produksjon i lang tid, og den har alltid vært et originalt design, har bare kommet med nye versjoner av klokka. Så har du jo "LeMans GT" og "Marine Timer" som også er et originalt design. Nå som Debaufre og Steinhart har gått vær sin vei, blir det spennende å se om Debaufre kommer opp med noe nytt.

Den nye Triton blir kun tilgjengelig hos Steinhart.

I dag kom boxen - trekassen - og det var verdt å vente på samt 79 dollar!

At de sendte "bestillingen" i 2 forsendelser passer dårlig med det norske postvesents satser, men jeg forklare dette til Debaufre og de fikk se "kvitteringen" og refunderte straks gebyret! Bra service det - mulig at jeg skrev "do we have a problem" var noe av årsaken men...

Poster bilder når jeg finner batteri til blitsen.

Flott sak!

+

Kvalitet på tilbakemeldingene:
5.gif

Bull(sh)it's "våkenhet" som ikke la merke til at min middag var nasjonalretten fra hans geografi: MINUS
1.gif
:D :D :D

ArthurF skrev:
Bull(sh)it's "våkenhet" som ikke la merke til at min middag var nasjonalretten fra hans geografi: MINUS
1.gif
:D :D :D

...Nå har jeg studert det første bildet, og kan ikke konkludere med annet enn at det står: "2 rumper" - på pakken. :eek: :D

Hvor er det nasjonalretten? ;)

Vel, da var bildene av boxen fremkalt og det er på tide å avslutte denne posten!

Som nevnt koster boxen 79 dollar og er verdt det, det er en viktig del av hele klokka - ihvertfall slik jeg ser det.

Selv om jeg vet at den blir stående i et skap uten at klokka er i den.

Med boxen følger det også et rem-verktøy og en ekstra rem. Selvsagt er den uten lås slik at jeg måtte bruke 30 dollar til hos dem for å få den i posten.

Vær OBS på at de sender boxen fra USA og klokka fra Sveits, så det blir 2 x gebyrer til posten.no, men er du frekk nok og klager så refunderer de det ene gebyret.

Mye esker, dette er emballasjen til standard boxen:
Debaufre-CsarStainlessWhite9.jpg

Emballasjen til presentation-boxen:
Debaufre-CsarStainlessWhite10.jpg

Boxen i all sin prakt, 20 x 20 cm og 7-8 cm høy. Finerbelagt treverk, virker ikke "juggel" ut men heller ikke Morgan :)
Debaufre-CsarStainlessWhite11.jpg

I dagslys!
Debaufre-CsarStainlessWhite12.jpg

Plass til brosjyrer, bevis etc. i "ryggen" og plass til verktøy, klokka og ekstra rem.
Debaufre-CsarStainlessWhite13.jpg

Mer zoom.
Debaufre-CsarStainlessWhite14.jpg

Enda mer zoom.
Debaufre-CsarStainlessWhite15.jpg

Sponon skrev:
Nav-b uhr er ikke sluttsolgt. Produseres og selges i beste velgående. Riktignok ikke av Debaufre, men av Steinhart. Blir laget limited edition, special edition og nye modeller av nav-b i ny og ne både i 44mm og 47mm, med og uten chronograf. Se på http://www.steinhartwatches.de

Når vi først er inne på Steinhart, så kommer de for øvrig ut med en ny versjon av Triton-modellen i slutten av november. 1000m med helium escape valve. Og dette er faktisk et originalt design og ikke homage. Her er noen bilder av den nye modellen:

3913920974_b39a848d9d_o.jpg

3913921026_be775960e7_o.jpg

3913133761_6f35f087df_o.jpg

3913921224_b2d14048a9_o.jpg

3913133811_3281d42bf2_o.jpg

Har du link til mer info om denne? Jeg tror jeg er litt blind i dag...

Skikkelig kult innlegg!!!
Bra bilder!!

Har to stk Debaufre selv; samme ltd Nav b samt en Nav b auto, begge 47 (48?) mm.
Utrolig bra kvalitet! Har også komplementert med remmer fra søsteren Steinhart. :p