Unboxing etter klokkekjøp i fylla...

Medlem
23. mars 2010
Etter det jeg forstår er ikke jeg den første som har fyrt av gårde et klokkekjøp på bukta etter en whiskey eller fem for mye... :)

I alle fall kom pakke fra Kina i posten i dag:

IMAG0875.jpg

Oi oi oi, i pakken skjuler det seg jammen meg en eksklusiv boks, men merkelig nok ingen papirer eller sertifikater...:

IMAG0876.jpg

Ut av skrinet fisker jeg ivrig og utålmodig ut en velkjent:

IMAG0878.jpg

Garton... !?!

Jepp, med denne rakkeren på håndleddet kan du dra på enhver fest uten å frykte at en annen mann har på seg samme klokke... (Gud så flaut!) :D

Nå har det seg slik at jeg ikke har noe pilotur fra før av, og har i tillegg til IWC 3717 lenge kunnet tenkt meg en flieger med sentrert sekundviser og størrelse 42mm. Med mye alkohol og lite impulskontroll ble det derfor til at jeg brente av 80 bucks (inkl. frakt (og åpenbart uten at tollen giddet å bry seg med moms og slikt)) da jeg snublet over denne.

Den er nok bygget over samme lest som andre homager som Parnis osv., men jeg synes ikke den ligger for nær Mark XVI eller andre ur jeg vet om til at det begynner å lukte replica. Etter å ha skodd den med en annen reim jeg hadde liggende, funnet ut at den har blå lume på visere, markører og tall, pluss konstatert at avvik i løpet av 8 timer = 0 sekunder, slår det meg at jeg faktisk har gjort verre ting i fylla enn dette 8)

Selvfølgelig gir den ikke samme godfølelse som jeg får av f.eks. min Speedmaster, men det er en artig sak som faktisk ser bedre ut in real life enn det jeg får frem på dårlige mobilbilder. Kan hende får den litt tid på lanken innimellom, i hvert fall frem til jeg har fått en mer eksklusiv flieger i hus :D

IMAG0881.jpg

IMAG0887.jpg

IMAG0888.jpg

IMAG0891.jpg

Langt fra det verste jeg har sett. Gratulerer...? :cool:

IMAG0876.jpg

Ut av skrinet fisker jeg ivrig og utålmodig ut en velkjent:
Så faktisk ut som en fiskekasse også. :D

80 bucks, ingen dum deal. Kanskje hamstre inn noen julegaver til diverse perifere bekjente.

Ser ut som mye bang for the buck. Kommer til å følge opp denne tråden for å sjekke hvordan du opplever kvaliteten over tid.

Kjøpte en Parnis Portuguese Homage for å sjekke kvaliteten og deretter plukke i biter. Denne opplevde jeg som alt for støyende når rotoren roterte. Slik at til og med andre kunne høre det. Hvordan opplever du dette uret?

Så faktisk ut som en fiskekasse også. :D

Tenkte akkurat det samme, lurte jo på hvilke frossenvarer de egentlig hadde sendt meg :D

Takk for alle gratulasjoner. Må jo innrømme at jeg ikke var fullstendig dritings, så det var jo ingen overraskelse da den ankom. :D Men så lenge svekket impulskontroll koster meg under 500 kroner, så skal jeg jo ikke klage. Dessuten er den jo ikke så aller verst, og det er i alle fall et ur jeg ikke trenger å behandle forsiktig.

Ser ut som mye bang for the buck. Kommer til å følge opp denne tråden for å sjekke hvordan du opplever kvaliteten over tid.

Kjøpte en Parnis Portuguese Homage for å sjekke kvaliteten og deretter plukke i biter. Denne opplevde jeg som alt for støyende når rotoren roterte. Slik at til og med andre kunne høre det. Hvordan opplever du dette uret?

Det er klart at til denne prisen kan man jo ikke vente all verden. Det stemmer at det kommer noe lyd fra rotoren, og ved sammenligning med en Seiko 5 hører jeg litt mer til rotoren, men ikke mye (måtte prøve flere ganger for å sammenligne). Jeg tenkte ikke over det før du nevnte det, så for meg er det ikke noe problem.

Denne er som nevnt 42 mm, da 44mm er litt for stort for mine armer. De som kan bære 44mm og større kan finne på bukta noen opptrekksvarianter som ikke burde lage plagsom lyd. Prisen er om lag den samme. De er også tynnere/slankere enn denne. Jeg ser også at du kan finne både med og uten navnet "Garton" på skiven.

noen av mine beste kjøp er gjort i fylla.

:)

ser jo unektelig bra ut! For håpe at den varer en stund da, noen av kina-klokkene har en tendens til å ha "begrenset levetid"