Unboxing etter klokkekjøp i fylla...

Ser ut som mye bang for the buck. Kommer til å følge opp denne tråden for å sjekke hvordan du opplever kvaliteten over tid.

Kom plutselig til å tenke på denne kommentaren da jeg spente på meg min Garton i går, og fant ut at det var på tide med en update.

Etter 10 måneder tikker den fremdeles, og nøyaktigheten er ikke så ille med +10 sek. i døgnet. Urverket har både hack-funksjon og manuelt opptrekk med krona i tillegg til automatisk opptrekk. Viseren flyter omtrent (men ikke helt) som på en Seiko 5, men langt unna så smooth som på hvassere ur. Den omtalte "rasle-lyden" fra rotoren er tilstede, men ikke så utpreget som på en Parnis min bror har, og absolutt ikke plagsom.

Finish er vel ikke så aller verst, og det er naturlig nok ingen AR-coating på glasset. Urskiven er ekstremt lettlest, men alle tall og markører er malt på. Lumen er ikke så sterk, men holder seg faktisk gjennom natten slik at jeg om morgenen kan se at det dessverre er på tide å stå opp...

Alt i alt er jeg ganske imponert over hva kineserne klarer å få til på noe som kostet meg under kr 500,- inkl. frakt. Vi ser jo alle at designen er "inspirert" av et mer kjent merke, men til dennes forsvar må vi jo ha lov til å si at det er mange fliegere som har hentet inspirasjon fra samme opphav. Inntil jeg klarer å forsvare for "regjeringa" at jeg MÅ ha meg en IWC vil jeg nok fortsette å bruke denne klokka nå og da.

Noen bilder:

IMAG1734_zps0282d981.jpg

IMAG1738_zps589f5bc7.jpg

IMAG1750_zps52c6f20b.jpg

IMAG1753_zpsdee7f492.jpg