Unboxing - hverdagsbeater

KAB

Medlem
30. juli 2010
Siden min kjære Sub kom i hus, har klokkefetisjen eskalert og et helt nødvendig behov for mekanisk hverdags beater oppsto helt plutselig.

Fant noe helt greit på Finn....
CIMG5533.jpg

Hva skjuler seg her?
CIMG5535.jpg

CIMG5541.jpg

Orient new mako med med lenke og blå Hirsch rem
CIMG5543.jpg

CIMG5561.jpg

CIMG5546.jpg

Bestilte to stk Nato hos singularstraps.se
CIMG5569.jpg

CIMG5571.jpg

Gratis betale....:p Fikk med kjekt redskap for montering/demontering av lenker/Nato
CIMG5572.jpg

Fantastisk fin blåfarge i skiven og bezel, men skuffet over lenken:!:

Endeleddene som sitter mellom lenken og kassen var overhodet ikke tighte, så jeg låt som en klapperslange der jeg gikk. Måtte ta av lenken og klemme inn "klørne" på undersiden av endeleddene...voila - problem fixed!

Happy hamster :p

KAB

• Liker
Reaksjoner: Frost
Fin farge, og en pen klokke til alle utfordringer hverdagen kan by på ;) gratulerer :) fin på natoen og ;)

Nice hverdagsbeater det KAB. Orient er bang for bucks.

Ble veldig fascinert over kniven du brukte til unboxing.... har du noe info om den?

Grattis med Mako XL. Har denne selv (i sort) og bruker den ofte - som du sier til hverdagsbeater og ferie (greit med day-date). Jeg har også forkastet lenken til fordel for Nato. Myye mer komfortabel - og ser bedre ut i tillegg.
Lekker blåfarge i denne, må jeg si og kombinasjonen med blåstripete nato var knall!

Grattis med Mako, en fin hverdagsbeater!

Jeg var riktig fornøyd med lenka på min, jeg synes den satt tight og fint, men at selve låsen var det svake punktet. Tydelig at Orient har litt å jobbe med når det gjelder lenker, men det er klart, til de prisene de går for kan man kanskje ikke vente så mye mer?

Grattis med Mako XL, digger virkelig den blåfargen. Jeg er stygt redd for at jeg bare må ha enda en Mako i samlingen snart. :D

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. :D Har brukt klokka på natoreim idag, og det er meeeeget behagelig. Kommer neppe til å montere på kjettingen igjen!

Nice hverdagsbeater det KAB. Orient er bang for bucks.

Ble veldig fascinert over kniven du brukte til unboxing.... har du noe info om den?

utrolig kul...

...kniv, hvor fant du den?

:D

Kniven er knalltøff, godt skrudd sammen og ikke minst livsfarlig skarp. Den er kanskje det beste kjøpet jeg har gjort av gadgets noensinne. Det er en Gerber som jeg tilfeldigvis så på rallamikk-kjeden Hjem & Hobby for et par år siden. 199 spenn....mest sannsynlig feilpriset, så jeg tok tre stykker og gav bort to. Tror ikke den produseres/selges lenger, men på www.gerberstore.com finnes lignende i serien Paraframe.

KAB

Hvordan er 1. inntrykket? Vurderer den samme klokka jeg også.

Den er definitivt verdt pengene, men ikke forvent Rolex perfeksjon.

Noen refleksjoner etter kun noen dagers bruk
* Selve uret og kassen virker meget solid bygd.
* Lenken er noe skranglete. Spesielt låsen og endeleddene lager bråk. Er nok ikke verre enn at man kan bøye og tøye metallet til å sitte tightere.
* Den ene springbaren var bøyd da jeg mottok den. Mener at det er flere som har erfart noe svake springbars, men 10-30 spenn for to nye og kraftigere bars så er det i orden.
* Lumen er svak
* Klokken er stor (44mm) og tung, men sitter som et skudd på nato
* Elsker blåfargen i den! Mørk på grensen til sort, noe som gir den er klassisk drag.

Alt i alt er jeg sålangt meget fornøyd.

Kjøp anbefales!

KAB

Lumen er meget svak, ja. Ellers er jeg veldig fornøyd med min Mako XL:p

Nå er også denne på vei:

tnCFA05001B0_001.jpg

Orient Automatic Power Reserve World time Gents Watch CFA05001B
Model No.: CFA05001B

Features :
Automatic Movement
Water Resistant 100m (10bar)
Power Reserve Indicator