Unboxing "Keep her" #2

Medlem
26. des. 2013
Sted
Røyneberg
Jeg har etterhvert etablert en liste med klokker jeg skal eie for alltid, og så har jeg i tillegg en "moroportefølje" hvor klokker jeg liker men som jeg ikke er helt sikker på hvor lenge jeg skal eie befinner seg.

Jeg har vært så heldig å få tak i "keep her" #1 - en Explorer I 214270 litt tidligere i år. Dermed var egentlig grunnsteinen i Avdelingen for Evig Eie lagt, og jeg hadde tenkt å konsentrere meg om moroporteføljen. Men ut fra det blå dukket det opp en sak som jeg har sett på med lange blikk lenge, men som jeg ikke var overbevist om at jeg skulle ha før jeg fikk lært litt om den her på TS og på Watchuseek. En rask tur til AD for å teste den på hånden og en kvikk reprioritering måtte til, og jeg fikk tilslaget her på TS-markedet.

On with the show...

Med sort belte i emballering er jeg av og til litt skuffet over støtdempingsmaterialene andre bruker, men det gjorde nytten i dette tilfellet.

Jeg var overbevist om at dette var en smart handel før jeg fikk varen, men ble ekstra trygg da jeg så denne posen.

≠ Alfa

Ihre papiere, bitte! Ikke bare er denne fullt bestykket med papirer, den er kjøpt av norsk AD i juli 2013, og er i tillegg taksert for under én måned siden. Bra dokumentasjon!

Moment of truth.

Even more moment of truth.

Huff, det er slitsomt dette her. På tide med en pause og litt kald drikke.

Redigert:
Gratulerer med tøff Planet Ocean! :D

Men denne luremustrenden må snart ta slutt....

De som er vant med å manøvrere på verdensveven har allerede funnet ut hva dette er. For de andre: møt Omega Seamaster Planet Ocean 8500 42mm med oransj bezel og oransje 6-9-12. En utrolig vakker og praktisk skapning - og årsaken til at jeg solgte en av mine andre to oransje klokker her forleden (jeg beholder min OM fordi det er en OM).

Dette her er jo mildt sagt rørende...

Noen WS tatt med iPad. Den er muligens noe stor for meg med mine spedbarnshåndledd, men jeg trives godt med denne størrelsen - spesielt for en litt "flashy" klokke som dette. Uansett ligger den utrolig godt på armen. Nå på kveldstid lurer jeg på om jeg burde hatt et halvledd ekstra på lenken, men jeg må venne meg til den og samtidig se hvordan den fungerer på dagtid.

Takk til @TomEinar for at jeg fikk lov til å kjøpe denne til slutt, og en utmerket handel på alle vis!

Redigert av en moderator:
Det innlegget og bildene som endelig fikk meg til å vippe over på kjøpersiden finner dere her:

http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/dykkerklokker-i-sitt-rette-element-9156/#post108091

Snakk om å være i sitt rette element! Jeg er usikker på hvor mye basseng- eller saltvannstid denne får, gitt vestlandsværet her på... vestlandet.

Jeg la merke til at forrige eier måtte selge denne for husfredens skyld. Da jeg sendte følgende link til min kone, fikk jeg som svar "Så flott den var!". Så intet husbråk på meg :)

https://www.google.no/search?q=plan...133#q=omega+planet+ocean+8500+orange&tbm=isch

Vanntastisk. Synes ikke den var for stor.
Har ikke tidligere hatt særlig sans for Orange / blå kombinasjonen, men etter å ha sett disse bildene er jeg herved konvertert.

Nok en gang, vanntastisk.

Har ikke tidligere hatt særlig sans for Orange / blå kombinasjonen, men etter å ha sett disse bildene er jeg herved konvertert.

@Pasop: for ordens skyld: skiven på min PO er sort, ikke blå. Men klokken gjør seg godt i "blått" vann :)

Er en på jakt etter oransje bezel og blå skive, er Glycine Combat Sub et godt alternativ. Jeg vurderte denne lenge, men fant til slutt ut at det var fordi den lignet på den jeg EGENTLIG ville ha. Dessuten har den en mer rotete skive.

Grattis! 8500 fungerer mye bedre som oransje enn det 2500 gjør i mine øyne. Det er noe med oransjefargen rett og slett :cool:

@Guybrush Threepwood: den nye oransjfargen er mye penere enn den gamle. Og den nye gjør seg helt annerledes (og bedre) i virkeligheten enn på bilder.

Redigert av en moderator:
Det er det min kone alltid har påstått, at jeg er fargeblind.
Men det er nå likevel en knallstilig orange tøffing.

Johnny