unboxing, uten bilder på box

Ref. Dagens klokke-tråden

Som uvitende amatør trodde jeg dette var en tilnærmet ny klokke og jeg nevnte at jeg nå heller ville gå for en Explorer II med mørk skive.

Men så er den altså en vintage. Om jeg en gang skulle komme over en slik en kommer jeg til å blåse alle våre surt oppsparte midler, feriepenger og husholdningsbudsjettet.

Er det frekt å spørre om en prisantynding på et mesterverk som denne?

Enda en grail? Tjohooo!
Det begynner virkelig å ta av her på TS.:cool:
De siste dagers utboksing av diverse snadderklokker blåser hodet av meg fullstendig.
Gleder meg til se hva det kan være. Gamle moviestars sier du?
Hvilke supercool'e filmstjerner har vi? McQueen, Newman...? Tør nesten ikke tenke tanken engang.:)

Som uvitende amatør trodde jeg dette var en tilnærmet ny klokke og jeg nevnte at jeg nå heller ville gå for en Explorer II med mørk skive.

Men så er den altså en vintage. Om jeg en gang skulle komme over en slik en kommer jeg til å blåse alle våre surt oppsparte midler, feriepenger og husholdningsbudsjettet.

Er det frekt å spørre om en prisantynding på et mesterverk som denne?

Tja. La oss si at du kan få deg et par nyere Rolex i stedet.;)
Et kjapt søk på 1655 i salgsidene på TRF vil gi en god pekepinn.

Gratulerer så mye! Et fantastisk ur, og virkelig en av de sjeldne vintage modellene fra Rolex :D Jeg er helt grønn av misunnelse!

Det bli nok med drømmen:mad:

All verdens budsjetter innen vår husholdning holder nok ikke til dette.
Kan kanskje selge hytta, men er stygt redd for massiv motstand i familierådet:(

Det bli nok med drømmen:mad:

All verdens budsjetter innen vår husholdning holder nok ikke til dette.
Kan kanskje selge hytta, men er stygt redd for massiv motstand i familierådet:(

Pfft. Hytte, traktor, bil, tomt for ikke å snakke om alt vi har dobbelt opp av da; hornhinner, nyre, lunge og deler av leveren kan du jo også selge.

Går så fint atte.

Gratulerer med et fantastisk ur!
Et historisk klenodium! Vakkert! En perle!
Jeg går aldri tom for superlativer når det gjelder denne!:D

Ajajaj, denne er klassisk, nydelig og virkelig så attråverdig som kun vintage sports-Rolex kan bli! Grattis!

Nei da, uten boks, papirer men i god stand med service og 78360 lenke uten strekk begynner det rundt 13k USD + moms, forsikring, frakt. Selger som eks Steve Mulholland i Florida er det flere som brukt her på forumet med god erfaring å selge vintage til Norge, han er på TRF sine salgsider.

Oppmuntrende, men jeg klarer vel knapt momsen.
Apropos momsen; jeg skal over dammen og besøke noen slektninger om en stund, og hvis jeg plukker den opp selv osv... hmmm, nei forresten, glem det - det ville jo vært ulovlig.

Det stemme, men når du kjøper klokke i USA legger de ikke på salgsmoms om du skal ta med deg klokken ut av landet, dvs. den blir billigere å kjøpe for deg enn for en amerikaner. (Tror jeg :p)

Det stemme, men når du kjøper klokke i USA legger de ikke på salgsmoms om du skal ta med deg klokken ut av landet, dvs. den blir billigere å kjøpe for deg enn for en amerikaner. (Tror jeg :p)

På nye varer ja, vet ikke med vintage. Dessuten er amerikansk moms forsvinnende liten i de fleste stater ...

I NYC var forresten ADen jeg handlet av villig til å sette ned prisen tilsvarende sales taxen for å slippe å fylle ut papirene :p

Oppmuntrende, men jeg klarer vel knapt momsen.
Apropos momsen; jeg skal over dammen og besøke noen slektninger om en stund, og hvis jeg plukker den opp selv osv... hmmm, nei forresten, glem det - det ville jo vært ulovlig.

Helt lov det, bare å gå på rødt når du kommer hjem igjen og vise frem kvitteringer o.l. i tollen, betale din moms og kose deg med det :).

Hvorvidt det er så mye å spare er litt uvist, men dollaren er særs gunstig om dagen så det kan jo absolutt være noe å spare :)

Wow, gratulerer så mye. Den Explorern er bare nydelig. Får nok strekke meg etter en slik neste gang noe skal inn..