Unboxing...

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Oslo
Hva har vi her? En pent innpakket gave til meg selv :)

IMAG0642.jpg

IMAG0643.jpg

Ser lovende ut...

IMAG0644.jpg

Dievas Vortex!

IMAG0647.jpg

IMAG0649.jpg

IMAG0657.jpg

IMAG0656-1.jpg
]

IMAG0654.jpg

Denne klokken ble åpnet i Juni, men har helt glemt å legge ut bilder av klokken her :) Bildene er tatt med HTC hero og er et godt stykke unna enkelte her på forumet som tar fantastiske bilder! Anyways, MEGET fornøyd med klokken. Var veldig usikker på størrelsen ettersom jeg har forholdsvis tynne håndledd, men det funker. :)

Stilig! Har sans for designet, minner veldig om Kobold.
Hva er lug to lug lengden? Ser ganske lang ut?

54mm. Var dette som gjorde at jeg var ganske skeptisk, men får vel bare spise meg litt tjukkere vel. :) Full specs liste finner man her: http://www.gnomonwatches.com/DievasVortex.html
Også nettsiden jeg kjøpte den fra, meget bra service der. Fikk til og med en ekstra skinnrem med på kjøpet (sorte).

Ligner veldig på Kobold ja, mer spesifikt Kobold SMG-1. http://i3.tinypic.com/wckbw3.jpg . Kassen til Dievas kommer fra nettopp Kobold SMG-1 og er laget av noe så fancy som "aerospace grade titanium". Ikke så verst pris med tanke på at samme kasse blir brukt i en klokke til 4000$. Urverket er jo også ETA2824-2 som gjør at du får mye for det du betaler for. :D

Kjempekul og virkelig et godt voksent beist! Grattis med nytt:)

Post gjerne flere bilder og erfaringer etter hvert, tror ikke akkurat at jeg har sett noen Dievas her på forumet tidligere.

Hva er omkretsen på håndleddet ditt? Har vurdert en selv, men er redd klokken blir for stor for min wrist på 18 cm.

takker og bukker :) Er jo i den spede start av å bli klokkefanatiker, men har allerede en liste over grails. Har fra før av en Tissot PRC 200 som var starten på interessen.

Sist jeg målte håndleddet mitt var det på rundt 17,5 cm. Tror ikke ditt håndledd på 18 cm vil ha noe problem med å bære en klokke på 44 mm dia.
For min egen del har jeg satt grensen på 44 mm, hvilket jeg tror jeg lurt før det hele begynner å se litt tåpelig ut.

Grattis jsf, flott klokke.
Ser ut til at den passer bra, men husk at det ikke bestandig er størrelsen det kommer an på;)

Takk alle sammen!

Kommer med en liten bruksanmeldelse etterhvert, men først trenger jeg litt hjelp til å bestemme jeg:

Skal kjøpe ny skinnreim og trenger litt tips. Det er selvsagt min Dievas remmen(e) skal på så satser på at dere kan hjelpe meg før jeg kjøper remmer i hutt og pine. :)

Valgene:
Natorem, litt usikker på om jeg vil ha denne eller svart og grå kombo.

G10NatoMatteOrgBondL.jpg

Skinnrem:

Rios 1931 Racing Cognac

RiosRacingCognacL.jpg

vs

Hirsch Liberty Brown

_smaller.jpg

Hadde egentlig bestemt meg for Hirsch Liberty, inntil jeg så Rios Racing. Har alltid hatt en kjærlighet for racingstraps, men litt usikker på om klokken min passer til Racing strap.

synspunkter?

Jeg er Natomann, så jeg synes selvsagt du skal gå for den grisetøffe Natoen!

Jeg er Natomann, så jeg synes selvsagt du skal gå for den grisetøffe Natoen!

Ja, denne skal jeg kjøpe uansett tror jeg :) Har fra før grå og olive, men føler jeg trenger noe litt freshere også.

Racingrem er jo noe jeg garantert vil komme til å kjøpe, men litt usikker på om det er det rette til min kjære.
Det beste hadde uten tvil vært teddy-su custom strap, men vet ikke helt om lommeboken tillater det, derfor tenkte jeg racingstrap og Hirsch liberty var gode alternativer.

Så, kampen står mellom Hirsch Liberty og Rios 1931 Racing. aaah, klarer ikke velge!