Unboxing

Medlem
13. mai 2009
Innlegg
73
Sted
Oslo
Julegaven til meg selv rakk dessverre ikke frem i tide så da ble det nyttårsgave istedet. Det må uansett markeres med min første unboxingstråd. Denne kom riktignok i hus på mandag, men det er vel bedre med forsinket tråd enn ingen :p



Solid pappeske, rikelig med tape.

Unbox-1.jpg




Godt beskyttet i bobleplast, hvit ytterboks ser kjent ut.

Unbox-2.jpg




Ytterboksen avslører at en ny Omega er på plass.

Unbox-3.jpg




Den karakteristiske røde innerboksen, komplett med papirer.

Unbox-4.jpg




Har en stund vært på jakt etter en Seamaster. Er ikke så glad i de seneste modellene så jeg måtte tilbake til forrige generasjon...

Unbox-5.jpg



Unbox-6.jpg




En strøken "non-AC" Seamaster! Også kjent som modell 2230.50.

Unbox-7.jpg




I mine øyne er dette den fineste moderne Seamasteren. Bezel-insert i hvitt gull og "applied" logo og timemarkeringer kler klokken særdeles bra. (Dette bildet er fra selger.)

Unbox-8.jpg




På armen med riktig dato, fornøyd med at lenken har perfekt lengde uten behov for
justering. :p

Unbox-9.jpg



Unbox-10.jpg





Jeg har vært på jakt etter denne en stund. Har siklet på et par eksemplarer som har vært vist i "Dagens klokke"-tråden noen ganger. WTB-annonse på sonen og "overvåkning" av internasjonale fora gav ikke noe resultat. Kom over denne gjennom googling som ledet meg til sidene til en britisk urmaker og selger av brukte ur: http://www.premierwatchsales.com.

Jeg har aldri hørt om de før så jeg var litt skeptisk. Etter en god mail-dialog med Alan hos Premier Watch Sales og litt research valgte jeg å slå til. Handelen var smidig og helt problemfri så jeg kan klart anbefale de. De selger også på eBay med brukernavn "premierwatchsales2009" http://myworld.ebay.com/premierwatchsales2009/.

Er det forresten en samletråd her med erfaringer fra ulike nettbutikker? :confused:
Jeg har sett diskusjoner om ulike nettbutikker i diverse tråder, men det kunne kanskje vært en idé med en samletråd alá "Good guys, bad guys". Hva sier admin?
 
nice:) grattis..
fikk ``nesten`` lyst til å selge PO min å kjøpe en sånn..
men gave fra kjerringa så kan ikke d:)
 
Se det ja, non-AC er virkelig flott! Grattis med nyanskaffelse!

Ang. tråder om nettbutikker så har vi hatt noen småtråder om enkeltforhandlere, men ikke noen samletråd med opplisting av anbefalte, så vidt jeg vet. Kanskje på tide noen tok initiativet til en?
 
Tusen takk for gratulasjoner. Etter å ha hatt denne på armen i snart en uke er jeg virkelig kjempefornøyd. Jeg synes den er både sporty og classy og dermed kan brukes til de fleste anledninger. Har bare brukt den på lenken så langt, men skal eksperimentere med nato og remmer etter hvert.



Jeg kjøper klokker for å bruke de så den skal nok få være med på litt forskjellig. Har en Orange Monster som er på armen hvis det er spesiell fare for riper og annen juling. :p