Unboxing

Oh my oh my!!
Det var ikke småtterier....Gull , hobnails & LE 8 days.WOW!Gratulerer så mye med gullklumpen!!
Håper å få tatt en titt på den en gang :) , den modellen er noe jeg bare har sett på bilder.
 
Takk igjen alle sammen:)

Planen var først en 231. Jeg hadde egentlig tenkt til å trave inn på bjerke med dollars i blikket og slenge pengene på bordet og si jeg ville ha gullklumpen i monteret. Etter å ha snakket litt med BRIO tipset han meg om en i Danmark til halve prisen, etter litt frem og tilbake med BRIO presterte jeg heldigvis å si at det satt et p.3000 verk i 231. Dette var naturligvis feil da denne inneholder et standar ETA-verk. Da hadde jeg ikke lenger lyst til å betale så mye. Jeg søkte da videre og fant ut av at en 197 måtte være perfekt, eneste er tilgjenligheten og prisen. Etter litt leting fant jeg en MINT 197 i England til en pris jeg kunne leve med. Klokken ble betalt via PayPal, jeg var skeptisk som få, men etter litt mail fram og tilbake betalte jeg hele beløpet og klokken ble sendt på torsdag. Igår landet den på Gardermoen og i dag plukket jeg den opp:)

Klokken har som J.CAT påpeker et historisk riktig 8-dagers verk. Per i dag sitter klokken på en OEM Panerai strap, men jeg har snart bursdag så kanskje det kommer noe spennende.

Stor takk til BRIO som har svart på mange kanskje dumme spørsmål og stor takk til J.CAT som lot meg tafse på hans Radiomirer på NURK. Det var utslagsgivende.
 
Takk igjen alle sammen:)

Planen var først en 231. Jeg hadde egentlig tenkt til å trave inn på bjerke med dollars i blikket og slenge pengene på bordet og si jeg ville ha gullklumpen i monteret. Etter å ha snakket litt med BRIO tipset han meg om en i Danmark til halve prisen, etter litt frem og tilbake med BRIO presterte jeg heldigvis å si at det satt et p.3000 verk i 231. Dette var naturligvis feil da denne inneholder et standar ETA-verk. Da hadde jeg ikke lenger lyst til å betale så mye. Jeg søkte da videre og fant ut av at en 197 måtte være perfekt, eneste er tilgjenligheten og prisen. Etter litt leting fant jeg en MINT 197 i England til en pris jeg kunne leve med. Klokken ble betalt via PayPal, jeg var skeptisk som få, men etter litt mail fram og tilbake betalte jeg hele beløpet og klokken ble sendt på torsdag. Igår landet den på Gardermoen og i dag plukket jeg den opp:)

Klokken har som J.CAT påpeker et historisk riktig 8-dagers verk. Per i dag sitter klokken på en OEM Panerai strap, men jeg har snart bursdag så kanskje det kommer noe spennende.

Stor takk til BRIO som har svart på mange kanskje dumme spørsmål og stor takk til J.CAT som lot meg tafse på hans Radiomirer på NURK. Det var utslagsgivende.

Gratulerer !
Ikke ofte vi har en gull PAM blant oss! Nydelig! Eneste aber'et er at den kan ødelegge sexlivet for noen av oss Panerisits! :grin:
Vil gjerne tafse litt på den ved anledning.
 
Her kjører vi løpet helt ut ser jeg. Helt fantastisk entry level :D

Velkommen i klubben :cool:
 
Grattis!

Hadde det ikke vært for at jeg for tiden er helt fiksert på 47mm hadde nok en 197 (eller 190) vært førstevalget. Har lenge lekt med tanken om en Radiomir i gull.

Nydelig klokke med et fantastisk urverk :)
 
Det er stor forskjell. Ingenting kan måle seg opp mot en DD, men Paneraien er virkelig noe for seg selv den også. Kult å ha noe man ikke ser så ofte.
 
Deilllig...

En av sonens beste......!

Men har du en FAGLIG begrunnelse på at det er en 8 dagers gangreserve ;)

Gratulerer så masse.
 
Tusen takk Greg og PAM287. Nå er ikke jeg noe urmaker dessverre, så får ikke forklart hvordan stivheten i fjære påvirker gangreserven, men er sikkert mange andre her på internettet som kan hjelpe til:p Søk på JLC cal 875 så finner du hvertfall urverket som sitter i klokken.