Unboxing

Hehe, første gang jeg så en Doxa syntes jeg den var stygg som juling. Senere så jeg lyset, haleluja!

@Semmern: Takk, det skal prøves... tror jeg. Må fordøye bezel uten farge først.

Minst like bra på kasse og bezel. Kronen er har en litt sloppy aksling, men den fungerer godt og skrus jo inn og sitter godt da. Litt tregere trekking enn den nye, men jevn og fin, og litt mindre motstand på setting av tid. Men subjektivt gir den et bunnsolid inntrykk alt i alt.

En snodig ting med denne er at dato ikke kan stilles. Har nesten vondt for å tro at det skal være slik, men kronen har bare to posisjoner, og det er ingen pumpe-quick set heller. Jeg får tydeligvis holde den i gang. Er du helt på feil side betyr jo det bare 720 runder med minuttviseren :roll:

En snodig ting med denne er at dato ikke kan stilles. Har nesten vondt for å tro at det skal være slik, men kronen har bare to posisjoner, og det er ingen pumpe-quick set heller. Jeg får tydeligvis holde den i gang. Er du helt på feil side betyr jo det bare 720 runder med minuttviseren :roll:
Det er ikke så pussig. 20-30 år gamle ur har sjelden quickset-dato. Verken min DJ fra 1978 eller Yema-diveren fra begynnelsen av 80-tallet har det.

Det er ikke så pussig. 20-30 år gamle ur har sjelden quickset-dato. Verken min DJ fra 1978 eller Yema-diveren fra begynnelsen av 80-tallet har det.

Ok. Jeg har fremdeles litt å lære ser jeg :)

Neste prosjekt er å korte inn lenka, evt integrere den med den originale foldespennen, men jeg finner ikke helt ut av om pinnene kan presses gjennom, eller om de sitter fast på ene siden og således må dras utover. Har sett på nettet men ikke funnet noe. Har ikke lyst å bruke makt før jeg er sikker.