Undersøkelse: Hvilke(n) klokke(r) har du? - 100% anonym

Medlem
17. mai 2010
Innlegg
1.594
Sted
Østfold, Norge
Hadde vært morsomt å sett en statistikk om hvilken klokke som topper pallen på Tidssonen. Har derfor laget en enkel og 100% anonym undersøkelse (så lenge du ikke er logget inn med Google-kontoen din legger du ikke igjen spor) med ett par enkle spørsmål:

Klikk deg inn på http://bit.ly/1HY3j1V og svar som beskrevet i hjelpetekster.

Lar skjema være åpent til ca 01.07.2015. En analyse satt sammen av riskanalytiker @schmelck vil da bli publisert i løpet av sommeren. Kanskje med grafær, som vi sier i Østfåll.

Håper så mange som mulig blir med.

 
Artig tiltak! :) Blir morro å se hva det er flest av. Holder en knapp på enten Speedy Pro eller Seiko SKX.
 
Kult!

Jeg ville kanskje lagt inn de "vanligste" merkene og modellene slik at det blir mindre jobb for den som koder dataen i ettertid dersom folk ikke følger instruks til punkt og prikke.

Også burde det vært med et par ekstra standardvariabler, som kjønn, alder, inntekt og utdanning. Så kunne man kjørt regresjoner og predikert sannsynligheter for at person X med alder Y og inntekt Z eier Rolex osv :p
 
Morro, veldig bra tiltak!

Mine er registrert. Men, hvorfor utelukke de sære, svindyre og limiterete? Hadde vært like kult med en oversikt med alle ulike som bare eksisterer ett enkelt eksemplar av.

Holder forøvrig en knapp på flest av SKX 007/009, Speedy pro eller Sub.
 
Utelukker ingenting. Alle skal få et antall, om det så er 1 stk. @schmelck - gleder du deg til å bruke 14 timer på en analyse laget på en selgers gjennomtenkte tankegang? Altså, "Ja det er klart vi kan, da bare gjør vi sånn her" - uten å tenke på hvilke dataer som burde vært forhåndsdefinert for å gjøre det enklere i etterkant? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto og Kenny1000
Utelukker ingenting. Alle skal få et antall, om det så er 1 stk. @schmelck - gleder du deg til å bruke 14 timer på en analyse laget på en selgers gjennomtenkte tankegang? Altså, "Ja det er klart vi kan, da bare gjør vi sånn her" - uten å tenke på hvilke dataer som burde vært forhåndsdefinert for å gjøre det enklere i etterkant? :)

Det går nok greit @andersmp, jeg er vant til å måtte tenke ekstra hardt siden dere på salg ikke tenker.
 
Det går nok greit @andersmp, jeg er vant til å måtte tenke ekstra hardt siden dere på salg ikke tenker.

Poincare: "... It is necessary, therefore, to think for those who do not like thinking, and as they are many, each one of our thoughts must be useful in as many circumstances as possible."

Ser frem til en grand unified theory for det norske klokkemarkedet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86 og schmelck
Har sort belte i SPSS @schmelck
Så trenger du hjelp er det bare å spørre
 
Redigert:
Artig undersøkelse! Tipper Speedmaster på første, Seiko SKX på andre, Omega Seamaster 300. (Rolex Submariner har mange eiere her inne, men alle modellene gir kanskje et jevnt, men lavere antall?
 
Speedmaster sine variasjoner overgår vel med god margin Submarinermodeller som finnes, så siden man skal oppgi referanenummer / modellnummer - så tror jeg det blir en ganske bred spredning.

Isolert til merke, vil jeg tippe at Omega, Seiko og Rolex er topp 3. En grei pekepinn er å se på de første sidene under TS Marked…

Jeg tror også at resultatet vil vise at klokkevariasjonen her på TS er større enn enkelte tror - og at det er en ganske så grei diversifisert klokkegjeng her.
 
Redigert: