Ungdom inn i klokkenes verden

Medlem
17. des. 2013
Hei!
Er 18 år gammel og skal til innkjøp av min 2. Klokke. Den første var en Triwa, som ble ødelagt 2 ganger - endte med å få tilbake pengene.
Nå vil jeg bruke opptil 5tusen på en klokke med bedre kvalitet. Har tenkt på merker som Tissot, Seiko og Certina. Foreløpig har jeg en favoritt: Tissot t-race rose gold. Er denne verdt 4700,-? Og er denne klokken et godt valg, kvalitetsmessig?
Setter stor pris på tips om andre klokker også! Mye å velge i.

http://m.tissot.ch/?collections/products/648/n/TISSOT_T-RACE/T048.427.27.057.01[/url]

Redigert:
Er det denne du liker best i denne klassen, gå for den. Men jeg tror du kommer til å gå over til noe annet etterhvert.

Jeg ville personlig gått for en helson :)

I denne prisklassen er det jo mange mikroprodusenter som kunne vert interessante. Helson som tidligere nevnt kan nok være aktuelt om du er ute etter en dykkerklokke. Ellers har vi jo også Steinhart om du skulle ha god tid og lyst på en pilotklokke (de kan være notorisk vanskelige på leveringstider). Tissot som du nevner er også et godt alternativ i denne prisklassen, min første skikkelige klokke var fra Tissot og jeg var fornøyd med denne veldig lenge. Bare husk at man alltid vil få litt mer glede ut av en mekanisk klokke (det er i alle fall konsensusen her inne). Lykke til med valget! :)

Aldri eid en selv men jeg vil tro Certina DS Action Diver ville vært noe å sjekket ut.
Produsent med lang historie og et robust ETA urverk.

EDIT: Kanskje @Juice kan flytte denne tråden til riktig fora:)

Redigert av en moderator:
Aldri eid en selv men jeg vil tro Certina DS Action Diver ville vært noe å sjekket ut.
Produsent med lang historie og et robust ETA urverk.

+1

Hvis det er en "nyere" klokke du ser etter så hadde jeg helt klart sett på Certina. De har mye pent til en "rimelig" pris. DS diver er en klokke av veldig god kvalitet også ser den jo veldig bra ut + den er relativt lett å få tak i. Det hadde nok blitt mitt valg hvis diver som går like fint til dress er interessant.

Jeg slår et slag for Seiko Sumo!

P1030397.jpg

Kjøpes på Creationwatches.com for en billig penge, og er etter min mening litt mer spennende en en Certina/Tissot som "alle" eier.

Ellers syntes jeg helson som nevnt er kult!

1040273d1365468244-waiting-my-new-helson-shark-diver-40mm-6.jpg

Enig i at Sumo er et veldig godt alternativ, jeg er svært fornøyd med min. Med sine 44mm diameter er den litt større enn mange av de nevnte klokkene her, men den ligger fint på håndleddet så godt mulig den vil passe godt.

Kode:
jeg ville spart enda en stund, og kanskje kjøpt en brukt rolex.

Er ikke sparingen det står på, heller fornuften. Synes egentlig rolex er for 'menn', og at et slikt ur kanskje ikke hører hjem på håndleddet til en i startfasen av skjeggstubbene. Om jeg skulle brukt penger på ei brukt klokke, hadde det nok blitt Omega Seamaster med blå skive!

Har nettopp eid denne Certina DS Action Diver klokka, tror denne kostet rundt 5 lapper.

Fin klokke, litt klassisk, anvendelig og går til det meste, noe som er viktig når man kun har ei klokke.
Det er klart at finishen er ikke i kvalitet med dyrere divere, men dette gjenspeiler jo seg i prisen.

Jeg trivdes forøvrig godt med den.

Og et bilde til slutt :)

E88FBD31-132B-4CE7-857C-05CAE1DE6EEC-547-0000009BFB95B3CB_zps5cef6e97.jpg