UNNSKYLD MEDLEMMER..

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Jeg fikk for noen dager siden en PM fra et medlem hvor det ble hentydet at flere av de annerkjente forumbrukerne mistrives med min måte å opere på dette forumet.

Med dette menes det at folk tror jeg kjøper opp klokker bare for å selge de noen dager senere med gevinst. Jeg vil bare si at dette aldri er hensikten med det jeg driver med. Jeg sier ikke at dette ikke har skjedd, for det har det, men hensikten er aldri å tjene penger på dette. Da forstår de fleste at det ville vært bedre å opere i andre bransjer.

Poenget mitt er iallefall at jeg vil si unnskyld til alle medlemmer og si at jeg skal slutte med å prøve å få profitt på klokker jeg kjøper og selger, slik kultur er jeg helt enig i at det ikke skal være her på forumet.

Så blir det opp til dere å tro på meg eller ikke, jeg har iallefall justert prisene på mine annonser.....

Hei Reidar,

Kjenner ikke til PM`n eller innhold i den, men håper og antar at du ikke skriver dette i fullt alvor.:confused:

Hei Reidar,

Kjenner ikke til PM`n eller innhold i den, men håper og antar at du ikke skriver dette i fullt alvor.:confused:

Dette er i alvor, jeg vet ikke hva som har stått i beskjedene som har virret rundt på forumet om meg. Men takker iallefall personen som gjorde meg obs på dette.

Vil ikke at det skal være slik i "la familia". Og Sunnmørsgenene mine har nok tatt litt overhånd ved enkelte tilfeller...Ikke at det er noen unnskyldning

Jeg kjenner ikke til den meldingen du har fått og kan derfor ikke kommentere den.

Det er en kjent sak at du tidvis kommer med skambud på klokker. Men, hva er egentlig galt i det? En seriøs selger har da baller nok til å kunne takke nei til det budet og gå videre? Selv om jeg tidvis har mottatt noen veldig lave bud fra deg, så går jeg ikke rundt og bærer nag til deg. Du er sunnmøring og vi vet jo alle at dere er kjipe som f... :p Vi har kødda litt med det i diverse tråder, men det har aldri vært vonde intensjoner bak det :)

At noen skulle tjene penger på klokkene de kjøper og selger her inne er jo enhver klokkesamlers drøm. Dersom man har solgt en klokke billig til en annen person og vedkommende evt. senere tjener noen kroner på dette, så kan ingen klandres for det. Dog blir det jo veldig tydelig på et såpass lite forum som tidssonen, dersom samme klokke ligger for salg fra to forskjellige selgere i løpet av kort tid.

MEN, skulle det være slik at man går inn med lave bud ene og alene for å selge klokken med profitt like etterpå, så bør man kanskje gå i seg selv og vurdere sin virksomhet. Det samme om en bevisst forsøker å lure noen, som f.eks. ikke vet hva klokken(e) egentlig er verdt.

Det var nå i hvert fall mine tanker rundt dette :)

Jeg kjenner ikke til den meldingen du har fått og kan derfor ikke kommentere den.

Det er en kjent sak at du tidvis kommer med skambud på klokker. Men, hva er egentlig galt i det? En seriøs selger har da baller nok til å kunne takke nei til det budet og gå videre? Selv om jeg tidvis har mottatt noen veldig lave bud fra deg, så går jeg ikke rundt og bærer nag til deg. Du er sunnmøring og vi vet jo alle at dere er kjipe som f... :p Vi har kødda litt med det i diverse tråder, men det har aldri vært vonde intensjoner bak det :)

At noen skulle tjene penger på klokkene de kjøper og selger her inne er jo enhver klokkesamlers drøm. Dersom man har solgt en klokke billig til en annen person og vedkommende evt. senere tjener noen kroner på dette, så kan ingen klandres for det. Dog blir det jo veldig tydelig på et såpass lite forum som tidssonen, dersom samme klokke ligger for salg fra to forskjellige selgere i løpet av kort tid.

MEN, skulle det være slik at man går inn med lave bud ene og alene for å selge klokken med profitt like etterpå, så bør man kanskje gå i seg selv og vurdere sin virksomhet. Det samme om en bevisst forsøker å lure noen, som f.eks. ikke vet hva klokken(e) egentlig er verdt.

Det var nå i hvert fall mine tanker rundt dette :)

Det er godt å høre. Følte iallefall behov for å svare på kritikken før det fikk for langt. Fikk også beskjed om at folk har begynt å si nei til meg når det gjelder å selge kun på grunn av dette, og det kan jeg absloutt ikke ha noe av. En flippers værste mareritt..

Jeg har aldri handlet med deg, Reidar. Men har tidvis mottatt kjøpemailer fra deg.
Min oppfatning er at du hver gang har oppttrådt taktfullt og høflig.
Mine erfaringer med deg tilsier at dette er unødvendig.:D

Har hørt at enkelte har reagert, jeg har ikke pratet med deg som kjøper.

generelt grunnlag kan jeg si at om noen utnytter kameratskapet her til å kjøpe en klokke noe under markedspris for så å selge den til en høyere pris et annet, eller til og med samme, sted så syntes jeg det er sterkt beklagelig og noe som vitner om manglende eller redusert moral hos vedkommende. Jeg må presisere at jeg aldri har mistenkt noen her inne for å drive med slikt.

Jeg var heller ikke klar over at noen PM har blitt sendt til deg, og kjenner ikke til innholdet i denne.

Nå er nok jeg i en særposisjon hvor jeg fra tid til annen blir tilsendt en del av tanker fra forumets brukere (også tanker som ikke blir delt med allmennheten på TS). Jeg har derfor vært klar over at enkelte brukere mener du tidvis har operert litt aggressivt. Dette kan være tilfeller som gjentatt budgivning på gjenstander som ikke har vært annonsert, samt prisforlag som av enkelte har opplevd som direkte skambud.

Syns Jayeff oppsumerer det ganske bra, og jeg er enig i at en seriøs selger bør ha baller nok til å takke nei til tilbud man mener er urimelige. Ingen skal derfor nekte deg å gjøre det du gjør :) Det er heller ingen regler som sier at det er ulovlig å tjene en liten slant når man gjør et salg, men enkelte er nok opptatt av konteksten dette skjer i. Å pushe bud på en bruker som i utgangspunktet ikke har noen ur annonsert, for så å presse frem en enighet gjennom utmattelsestrategi, og avslutte det hele med å selge klokken offentlig på TS dagen etter for en betydelig høyere sum, er nok ikke noe god strategi for å gjøre seg til "Årets forumbruker" ;) (Setter det litt på spissen her, men du tar nok poenget, hehe)

Har det oppstått en gruppe brukere som ikke ønsker å handle med deg grunnet et negativt syn på din atferd, er dette et valg de er fullt berettiget til å ta. Her ser jeg ingen grunn til å blande meg inn, men dere får forsøke å komme til enighet eller bli enige om å være uenige :)

Jeg har både handlet og solgt med Rkjersem og har ikke noe annet enn positive erfaringer.
At noen dimlinger driver å sender rundt PMèr med noe annet blir bare tullete. Har du ikke baller til å si hva du mener offentlig, ja da kan du pent holde kjeft.
You go, gurl :mrgreen:

5008_9c00_420.gif

Jeg har kjøpt av Reidar og det var en meget ukomplisert og hyggelig prosess!

Hver gang noen har sendt en PM til meg med spørsmål om jeg er interessert i å selge tar jeg det som et kompliment :D Men kan tenke meg at feks Moore med sin samling får en del henvendelser (fristet til å gjøre det selv), og blir sikkert lei av det!

Jeg har også hatt fornøyelsen av å handle med Rkjersem!

Hvis noen klarer å tjene noen kroner på en klokke i ny og ne ser jeg ingen grunn til å klage over det. Vi har langt mer "profesjonelle" selgere på forumet, uten at det heller plager meg. I lengden skal det godt gjøres å komme ut i pluss med intern bytting her på forumet, og jeg tror nok at med den frekvensen du tidvis har hatt på flippingen har det nok gått noen kroner i sluket til Kjersem også;) Man kan ikke akseptere et skambud, og så etterpå sutre over at noen andre var tålmodige nok til å vente på en bedre pris...

At alle utøver normal folkeskikk og etikette ved kjøp og salg er derimot er en selvfølge!

Jeg ser ikke helt problemet, siden kjøp og salg av klokker er frivillig. Dette er også et kjøpers marked, er klokken priset for høyt blir den ikke solgt, enkelt og greit. Det er flere annonser som har vært på finn i evigheter som viser dette. I likhet med Bullit stiller jeg meg også kritisk til at forumbrukere blir baksnakket, har en noe å si, si det offentlig eller rett ut til vedkommende, så nevnte har mulighet til å forsvare seg. Når dette er sagt krever det mot å lage en tråd som denne, noe som for meg langt på vei motbeviser anklagene. Stå på Reidar!:)

Man kan da ikke kritisere en sunnmøring for å ha kremmerånd!? Det blir jo som å si at "fy faen, JoLu, den neseskilleveggen din står alvorlig langt til venstre - kan du ikke kutte ut å se sånn ut, få den på plass i midten!". Det vil kreve profesjonell og drastisk innsats i begge tilfeller. Rkjersem opplever jeg som redelig og trivelig enten det gjelder salg eller forespørsler om kjøp.

Og nå:

group-hug.jpg

Tusen takk, JoLu, for at det siste jeg fikk se før leggetid var forvokste ompa-lompaer i gruppeklem. Når jeg våkner skrikende om et par timer vil det være din skyld.

Btt: enig med alle før i tråden.

Godt å høre at så mange er uenige med det jeg trodde var "allmennhetens syn"

Flippingen tar nok aldri slutt, men er enig i at det er kjekkere om vi er snille med hverandre:D

Kanskje ikke så snille som JoLu illustrerer, men men...:cool:

Synes Juice er inne på noe sentralt. På et relativt lite forum med en "kjernefamilie" er det lett å havne i søkelyset hvis man handler i gråsonen av det som anses å være på være ukultur / brudd på de sosiale normene her inne. Er som Juice sier ; at det å hyppig legge ut en klokke for x-antall tusen dyrere enn det man kjøpte den for noen dager i forkant (som kan ligne handelsvirksomhet) - blir en grobunn for ukultur i "familien".

Men tror nok de aller fleste medlemmene her inne er klar over at du er en bra mann, rkjersem! Det beste er jo at du har selvironi og tåler noen fleipete kommentarer av og til! ;) Håper du finner din keeper snart!

Ellers så har du jo fått oppklart en del ting med denne tråden, som igjen vil komme til din gunst hvis nå medlemmene her inne er klar over tankene dine (og våre tanker) rundt dette.