UNNSKYLD MEDLEMMER..

Jeg kan jo oppklare noe i denne saken.

Som den observante tidssoner kanskje har lagt merke til er jeg for tiden ute etter en 14060 eller 16610. I forrige uke var jeg akkurat for sein i avtrekkeren til å sikre meg et fint eksemplar Branaas solgte.

Et par dager senere ble jeg tilbudt den samme klokken av rkjersem til 2k mer.

Dette førte til at jeg sa klart i fra om hva jeg mente om slik oppførsel. Etter min mening er det ikke god forum-skikk å tjene penger på et forum for entusiaster.
Dessuten ga jeg beskjed om at jeg ved en tidligere anledning har fått en PM fra et annet medlem om ikke å selge noe til rkjersem nettopp fordi klokkene har hatt en tendens til å dukke opp noen dager/uker senere til en stivere pris.

Jeg har bare gått ut fra at PMen jeg mottok er sendt til flere brukere. Bl. a. fordi jeg hverken kjenner vedkommende eller handlet med ham tidligere. Brukeren får selv stå frem dersom han ønsker.

Jeg vet uansett at dette har vært en "snakkis" i noen grener på TS.

Til slutt må jeg legge til at jeg og rkjersem har skværet helt opp. Ikke noe ondt blod fra min side iallefall. Jeg synes det er mye bedre å klarne lufta enn å gå og baksnakke andre.

Rkjersem har dessuten vist seg som en ryddig og voksen person. Noe f. eks. denne tråden er et bevis på. At han i tillegg får så mye positiv støtte i denne tråden av brukere som har handlet med ham viser vel at han tross alt er en kjernekar på lik linje med de aller fleste tidssonere.

Ønsker alle tidssonere en fortreffelig og tidsriktig aften;)

Et par dager senere ble jeg tilbudt den samme klokken av rkjersem til 2k mer

Nå skal det sies Rovers at jeg skaffet komplett eske med innner, og ytterboks, 2 tags, og anker i tillegg til prisen jeg betalte. De fleste vet at dette ikke er lett å få tak i Norge og heller ikke gratis..

Men uansett, vi har skværet opp ja, så no hard feelings :)

Det er mye gruppekjærlighet her, så da skal jeg være litt kjip.

Selvsagt er det lov til å tjene penger på en klokke her og der. Det er ingen som har noe med å kontrollere hva en klokke ble kjøpt for i sin tid.

Men jeg er blant de som har stusset litt over en oppførsel som ihvertfall for en tilskuer som meg minner om å kjøpe en stor andel av klokkene som dukker opp på forumet for så å umiddelbart legge dem ut til en høyere pris (om enn marginalt). Dermed vil en bruker som gidder bruke tid på det fungere som et filter som ikke bidrar til annet enn å gjøre alle klokkene litt dyrere.

En slik praksis er vel hverken ulovlig eller umoralsk, men det heller ikke noe jeg ville ønske å bidra til gjennom å selge eller kjøpe til vedkommende. Det høyner prisen på klokkene her på forumet, uten at prisøkningen kommer de opprinnelige selgerne til gode.

Derfor setter jeg pris på denne tråden, som både gir oss en sjanse til å belyse problemet, men også rkjersem en mulighet til å se hva de andre brukernes oppfatning av ham kan føre til. Uten at det betyr at han har gjort noe galt.

For min egen del vil jeg ikke ha noe i mot å handle med rkjersem i framtiden, det ligger ikke noe personlig i dette. Men jeg gidder ikke lenger besvare gjentatte pmer fra forumebrukere om å love å selge klokker uten å legge dem ut på forumet først. Og jeg ønsker ikke å bidra til et høyt prisnivå gjennom å handle med de som ønsker å ta en cut kun gjennom å megle klokker.

Apropo: Hvor blir det av de salgsannonsene du nevner ? :D

Året er jo tross alt 19 dager gammelt :)

Haha, godt å se at du fortsatt er på hugget etter alt pepperet, rkjersem :D

Ærlig talt, så telles det knapper for harde livet om dagen. Dersom det ikke blir et spenstig nykjøp blir det heller ingen spenstige salg ;)