- Medlem
- 18. feb. 2015
Er den så dårlig? Det er jo ikke godt nok. Samme problem på Bathyscaphe?Skulle ønske at Blancpain kunne laget en bezelfjær som ikke knekker bare man ser på bezelen.
Vis vedlegg 55436
Er den så dårlig? Det er jo ikke godt nok. Samme problem på Bathyscaphe?Skulle ønske at Blancpain kunne laget en bezelfjær som ikke knekker bare man ser på bezelen.
Vis vedlegg 55436
Ja jeg vet det. Derfor jeg la ut et bilde som viser både frem og bakside. Kjørte bil så rakk ikke skrive noen lang tekst. Men Hublot kunne vel gjort det samme. Det ser jo bedre ut. Det er også mulig å få skruene mer på line enn de har i dag. Men kanskje vanskelig å få alle helt perfekt da de skal ha et visst moment alle sammen.
Til og med på min Orient Blu Ray til 2.000,- har de klart å få hakket i bezel på linje med perle og 12-marking. Det får da være makan til dårlig QC hos Rolex om de slipper igjennom slike ur som TS viser til.
Jeg står på venteliste på SUB, og tro meg, jeg skal sjekke nøye om ting er riktig når den kommer. Men kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg ikke til å ha tålmodighet til å sende den i retur etter 6 mnd venting om ting ikke er på linje.
Tipper at akkurat dette handler om hvorvidt selve perlen (trekanten) er sentrert, ikke rillene i bezelen.Det ser ut som det er helt vanlig.
Fra 2009:
"Another problem that annoys me no end is misaligned bezel markers. The Deep Seas have been perfect but out of the 6 or so other Rollies I've had - subs and SD's - only one SD lined up nicely at the 12 position.
This is just not good enough from Rolex.
Hell, Seiko can get it right EVERYTIME on a $200 watch!
The RSC once told me that my misaligned LV bezel "was within their standards"
Not good enough!"
"Bezel alignment always seems to be an issue, but that's an easy fix."
Tipper at akkurat dette handler om hvorvidt selve perlen (trekanten) er sentrert, ikke rillene i bezelen.
Bezelperlen på min Omega Seamaster er for øvrig en anelse off mot venstre. På Seiko Orange Monster må må jeg sentrere midt mellom to klikk (120klikks bezel).
Jeg mener å huske at dette kun var et problem før 2011. Det er ikke fasit, men har lest litt om det. Både min Bathyscaphe og FF har oppført seg braEr den så dårlig? Det er jo ikke godt nok. Samme problem på Bathyscaphe?
Er vel knapt nok en hånd innom den klokken før den er i esken vil jeg tro. De sier det tar et år å produsere en rolex (liksom), og de produserer 750k eller whatever klokker i året, skulle likt å sett den fabrikken om ting ble gjort for hånd.Er det ikke sånn det er med håndverk da? Alt blir ikke 100% likt?
Er vel knapt nok en hånd innom den klokken før den er i esken vil jeg tro. De sier det tar et år å produsere en rolex (liksom), og de produserer 750k eller whatever klokker i året, skulle likt å sett den fabrikken om ting ble gjort for hånd.
Wabi-sabi lifestyle fremoverHeldigvis er min SubC sine bezeriller litt skjeve ifht perlen! Det betyr at den har karakter. Det betyr antagelig astronomisk gevinst for mine arvingers arvinger. Det betyr fokk all.
Wabi-sabi lifestyle fremover
1+ Hadde vært morsomt å høre hva AD sier om imperfeksjonen.. - eller skal vi kalle det; bezelrillegate ?(Kunne vært underholdende å drikke seg til mot - for så å ramle inn på AD for å klage på forholdet....)