Når man kommer opp i en viss alder, er det fare for at katalogen fra friuniversitetet ikke lenger går rett i papirinnsamlingen, men man blir sittende og bla litt. Både rosemaling og kurvfletting kan jo friste alle og enhver, men jeg kom til å tenke på - hva med et helgekurs i urmakeri? Dette finnes jo ikke på programmet noen steder, såvidt jeg kan se. Jeg er klar over at det finnes en mengde tutorials på nettet og at man kan kjøpe kurs både på dvd og til pc, men jeg vet med meg selv hvor uendelig mye mer jeg lærer av ekte mennesker. Rent praktisk, noe sånt måtte nødvendigvis ha blitt arrangert i nærheten av de store byer.
Ville man ikke kunnet lære ganske så mye i løpet av bare en helg? Tenker ikke på avanserte saker, men litt smøring og kronebytte på de enkleste ur.
Rent praktisk, hvis et slik kurs ble arrangert, til en pris, tja, skal vi si to tusen kroner evt pluss noe utstyr (har jo sett at man får enkle nybegynnersett til godt under tusenlappen - kanskje enda mindre) - ville DU ha prioritert en helg med en urmaker?
Hvis man får samlet fem seks personer eller mer, så vil vel et slik arrangement kunne gjennomføres. Selv med leie av lokale, ofte et klasserom på en skole eller noe slikt, så blir det en grei fortjeneste for en urmaker.
Kom gjerne med synspunkter. Det er mange kyndige personer her inne.
Ville man ikke kunnet lære ganske så mye i løpet av bare en helg? Tenker ikke på avanserte saker, men litt smøring og kronebytte på de enkleste ur.
Rent praktisk, hvis et slik kurs ble arrangert, til en pris, tja, skal vi si to tusen kroner evt pluss noe utstyr (har jo sett at man får enkle nybegynnersett til godt under tusenlappen - kanskje enda mindre) - ville DU ha prioritert en helg med en urmaker?
Hvis man får samlet fem seks personer eller mer, så vil vel et slik arrangement kunne gjennomføres. Selv med leie av lokale, ofte et klasserom på en skole eller noe slikt, så blir det en grei fortjeneste for en urmaker.
Kom gjerne med synspunkter. Det er mange kyndige personer her inne.