Ur til smoking?

Hva mener du med "skjorte med knekk"? Og hva er regnet som velegnede sko til smoking?

Regner med det var dette han mente med skjorte med knekk:
wing-collar-whitelg.jpg

Det kalles wing collar.

Sko til smoking:
Klassiske lakksko. Speilblanke.

Da ble det smoking kjøp idag. Endte opp med en fra Boss. En knapp og spist slag, eller hva det heter. Skjorte fra Stenström med skjulte knapper og knyte-selv sløyfe. Litt tricky å lære seg det, men etter noen minutter på youtube og en god del banning begynner jeg å få teken. Smoking strømper er også i boks. Det eneste jeg mangler nå er lakksko så blir vel en tur til Agnar Hagen i løpet av neste uke.
Det første jeg la merke til er at jeg ser nesten 30 ut og ikke 21 når jeg har på meg smokingen. hehe

Så kommer spørsmålet til mansjettknapper. Hva er lov og hva er ikke? Har ett sett som er runde i hvitt gull som ser slik ut
1_Dalaco_901073.jpg

Har følelsen at dette er normen, men kan man i teorien bruke litt hva man vil?

Marius

Denne tråden har en del klokkerelaterte mansjettknapper, selv om ikke alle er noe man kanskje vil vise seg så veldig offentlig med.....:)

Dessuten har mange Omega-forhandlere Omega-mansjettknapper som faktisk ser veldig bra ut, noe over 1000 kr, tror jeg.

Det var egentlig det jeg hadde å bidra med, men når du spør på et klokkeforum, så......

smokingsokker = silke. Men her går sikkert alle med silkesokker til vanlig, så da er smokingsokker = sokker:cool:

Helst silke, men ullstrømper går like greit. Langt viktigere er det at de er høye nok - helst skal de rekke nesten opp til kneet slik at du om ønskelig kan danse Jenka uten risiko for leggeksponering. Manneben er noe av det skaperen var minst heldig med, og bør holdes skjult i de aller fleste sammenhenger. Et glimt av hårete pipestilker mellom strømpekant og bukseben er forskjellen på James Bond og Jonny English.