Urinnførsel for dummies.

Medlem
7. des. 2009
Sted
Oslo
Beklager å belemre dere med nok en moms-tråd! Det har blitt mange av disse her på sonen nå og jeg har mistet fullstending oversikten. Har på de mange innspillene heller ikke fått det klart for meg hvordan man gjør en innførsel på helt lovlig vis :D

Så hvis noen av dere vet hvordan man gjør følgende helt etter boka hadde jeg satt pris på å bli opplyst.

Man kjøper en klokke i utlandet til 35k, og tar den på armen. Hva må jeg gjøre for føre denne 100% lovlig tilbake til Norge?

Er det noen tollinspektører eller andre toll-kyndige som kan hjelpe?

Ikke ta den på armen i det hele tatt.

Du kjøper klokke i utlandet, får selger til å fylle ut tax-free refund skjema, dette tar du med til flyplassen hvor du går innom 2 boder. Info om disse finder du på flyplassen. Du må være obs på at noen, spesielt i Italia krever at du ikke skal ha brukt produktet før du får tilbake momsen.

Når du kommer tilbake til Norge går du på rødt og betaler MVA.

Gå på rødt å vise kvittering? :D

Beklager å belemre dere med nok en moms-tråd! Det har blitt mange av disse her på sonen nå og jeg har mistet fullstending oversikten. Har på de mange innspillene heller ikke fått det klart for meg hvordan man gjør en innførsel på helt lovlig vis :D

Så hvis noen av dere vet hvordan man gjør følgende helt etter boka hadde jeg satt pris på å bli opplyst.

Man kjøper en klokke i utlandet til 35k, og tar den på armen. Hva må jeg gjøre for føre denne 100% lovlig tilbake til Norge?

Er det noen tollinspektører eller andre toll-kyndige som kan hjelpe?

Ikke ta den på armen i det hele tatt.

Du kjøper klokke i utlandet, får selger til å fylle ut tax-free refund skjema, dette tar du med til flyplassen hvor du går innom 2 boder. Info om disse finder du på flyplassen. Du må være obs på at noen, spesielt i Italia krever at du ikke skal ha brukt produktet før du får tilbake momsen.

Når du kommer tilbake til Norge går du på rødt og betaler MVA.

Takk skal du ha. Akkurat en slik skritt for skritt innføring jeg trengte :)

Gå på rødt å vise kvittering? :D

Lol:p Var ikke verre altså. Mottatt :p

Jeg må bare presisere - husk å få refundert momsen i innkjøpslandet før du forlater det! Hvis ikke må du betale moms to ganger. Det at du ikke får momsrefusjon i innkjøpslandet fritar deg nemlig ikke for moms i Norge.