Urmaker Bjerke i Karl Johans gate ble ranet lørdag formiddag.

helt latterlig at folk skal skade andre for egen gevinst, dette med å true mennesker og bedrive vold er lavmål..
skjønner at folk bruker vold som eks hvis noen slår kona de eller skader barna dine eller i forsvar, men for penger ? kakkerlakker(flått) er det man burde kalle slike som utøver ran som på bjerke!!!!
Håper alt går bra med de hyggelige anstatte på Bjerke, de skiller ikke mellom folk i hettegenser still eller dress, virkelig gode mennesker som jobber der så ekstremt synd å høre om dette igjen :(

Ligger video av ranet på vgnett. Dette ser ut som amatører. Heldigvis.

Huff, det er bare trist... Saastad der jeg bor har også vært utsatt for ran flere ganger... :(

Så rimelig tafatt ut på det klippet ja. Jeg har jo en klokke inne hos de nå og har vært litt småbekymret, men antar det er ok..

Satt på kanten av stolen da jeg så klippet og håpet på at de ikke skulle gå ned i kjelleren. Skulle likt å se ansiktene deres idet de finner at hva de gikk glipp av.

Svært trist når en leser om slike hendelser,- la oss håpe at de ansatte kommer seg gjennom dette og at de kan møtes på jobb igjen om ikke lenge.

Som sikkert flere av TS'lesere har opplevd, så fungerer slusene som finnes hos ulike AD'er i Stockholm, København og ved en rekke andre AD'er worldwide, på en utmerket måte. La oss håpe at Bjerke snarest innstallerer noe tilsvarende.

Ringeklokken, som bl.a. Bjerke har på Karl Johan, kan umulig å blitt brukt "riktig" !
Hvordan kan de ha seg at to personer ikledd lange regnkapper med hette, på et tidspunkt det ikke var nedbør, blir sluppet inn forbi ringeklokken :confused:

Uansett,- dette er en lei sak! :(

Etter hva jeqg så så knuste de ikke monteret midt i butikken i overetasjen? Merkelig da det står et aldeles nydelig AP ur der! Haha, men det var jo litt artig da man ser hvor lite de egentlig fikk med seg! (burde vel egentlig ha tatt seg en tur i underetasjen!!!)

Stakar herr bjerke da! En hardtarbeidene mann som har blitt utsatt for ran mere en 1 gang. Kunne man heller ikke ha stjålet fra noen som tjener mengene sine på uærlig vis?

Dog smaet av ranerene å slå til i går da det var noe løp, og hele sentrum var et stort kaos, og ingen kunne rykke ut like fort, og de blandet seg ganske lett inn i folkemengde!

Dog smaet av ranerene å slå til i går da det var noe løp, og hele sentrum var et stort kaos, og ingen kunne rykke ut like fort, og de blandet seg ganske lett inn i folkemengde!

Har du noe link til det siste du skriver her? Trodde jeg hadde lest det meste som var om saken, men dette har jeg ikke fått med meg. Trodde de stakk fra stedet i bil jeg.

Ringeklokken, som bl.a. Bjerke har på Karl Johan, kan umulig å blitt brukt "riktig" !
Hvordan kan de ha seg at to personer ikledd lange regnkapper med hette, på et tidspunkt det ikke var nedbør, blir sluppet inn forbi ringeklokken :confused:

Uansett,- dette er en lei sak! :(

Jeg stusset over det samme, men om noen dunker på glassruta med pistol tror jeg valget er enkelt. Naturligvis også enig i at dette er en lei sak.

Har du noe link til det siste du skriver her? Trodde jeg hadde lest det meste som var om saken, men dette har jeg ikke fått med meg. Trodde de stakk fra stedet i bil jeg.

Iflg avisene stakk de i en rød focus eller mondeo, som var svenskregistrert. Men Holmenkollstafetten gikk jo i går, så eventuell utrykning fra majorstua politistasjon til KJ ville kanskje tatt litt mer tid.

Javel......?? :???:

Om noen vil inn, så kommer de seg inn. Tror de fleste nødig vil provosere ranere unødvendig.

Bjerke forteller at det var to personer som gikk inn i butikken under ranet, mens den tredje bisto med å åpne døren.

Uten at man skal synse for mye kan det også hende at denne tredje personen var normalt kledd og åpnet døren for de to andre...

Trist, håper alle klokkene kommer inn igjen uskadd og at ingen får varige men.. Hvertfall PP5980, elsker å gå forbi å sikle på den.. Sees vi mandg noen? Artig med åpning..

Trist, håper alle klokkene kommer inn igjen uskadd og at ingen får varige men.. Hvertfall PP5980, elsker å gå forbi å sikle på den.. Sees vi mandg noen? Artig med åpning..

Jeg skal prøve å rekker det, har trua.