Urmaker Bjerke

IMG_2321.jpeg

Spitfire er nok min favoritt. Også gull-tank satt ned til 101k.

Enig, hadde kjøpt den hvis ikke kona hadde sagt at gullfargen er harry…

Men jeg kan da ikke være den eneste som har fått info om salget? Legg ut, legg ut!
Fruen kan ha litt rett.... Synes første bilde viste at gull fargen er veldig til stede, mens i de andre to var gull fargen mer ned dempet. Time markører og visere i samme farge som kassen hadde vært bedre.

• Liker
Reaksjoner: aek
Blir det sånn som tidligere at det som ikke er på salg får man 15% på? Har ikke vært innom salget på noen år, men kjøpte en Seamaster på en slik deal på et mars-salg.

Blir det sånn som tidligere at det som ikke er på salg får man 15% på? Har ikke vært innom salget på noen år, men kjøpte en Seamaster på en slik deal på et mars-salg.
Forespurte en IWC. Den var ikke på salg, men fikk tilbud om 10% på den.

• Liker
Reaksjoner: hbf
Enig, hadde kjøpt den hvis ikke kona hadde sagt at gullfargen er harry…

Men jeg kan da ikke være den eneste som har fått info om salget? Legg ut, legg ut!
Merk: Gullfargen mot den grønne urskiven gjør at denne GS er en av de GS med høyest opplevd kontrast og som dermed også synes meget godt i dunkel belysning. Denne modellen er nå discontinued. Når jeg så produktbildene for noen år siden, tenkte jeg "Uæh..." - men så stakk man innom en AD, og vips; WOW.

Hvis man vil ha den, er tydeligvis tiden inne for å slå til. ;)

Bilder av modellen:

w9BQSvXxpovVED2gl3FPlLdN48io5uyMcH8sdXiQ.jpg

331271_5a94df26e96bf394a6f6417ce363516a.jpg

.

Nå når Morgan Stanley har estimert et produksjonsfall på Tudor på nesten 40% i volum; er det noen Tudor som nå er på salg, mon tro?

Nå når Morgan Stanley har estimert et produksjonsfall på Tudor på nesten 40% i volum; er det noen Tudor som nå er på salg, mon tro?
Ja, men ikke noe særlig spennende. Litt mindre modeller, Royal og 1926. En BB58, S&G samt en GMT ( tjukkasvarianten ). Men lite Tudor i forhold til Omega, IWC og Tag f.eks.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Hadde en snodig opplevelse hos Bjerke sin Rolex boutique i helgen. Var innom for å se om de mot formodning skulle ha en 116520 i bruktavdelingen. Det hadde de ikke, men de hadde en 116500 med hvit skive som var priset 350k. Mens jeg sto å tittet, fortalte selgeren meg at alle klokkene de hadde utstilt var solgt. Jeg syntes 350k var mye for en 116500 og spurte om den virkelig var solgt til den prisen. Selgeren bekreftet at ja, det var den, og at den høye prisen skyldes at klokken er av hvitt gull…

Sense check og stesstest: Flere AD hevder at enkelte klokker i butikken er solgt. OK, så la oss anta det i utgangspunktet er sant. Da har vi to scenarier:

a) De klokkene er de facto solgt, og kjøperne har valgt å ikke hente klokken de har kjøpt hos AD, men lar dem stå i butikken...
b) De har ikke solgt klokkene, men sier dette får å få fred for mas...

Sannsynlighet: b) >> a)

De burde jobbe med å fremskaffe en annen (plausibel) begrunnelse.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Sense check og stesstest: Flere AD hevder at enkelte klokker i butikken er solgt. OK, så la oss anta det i utgangspunktet er sant. Da har vi to scenarier:

a) De klokkene er de facto solgt, og kjøperne har valgt å ikke hente klokken de har kjøpt hos AD, men lar dem stå i butikken...

Det jeg ble fortalt når jeg tok turen innom var at de alltid måtte ha 16 klokker inne på RCPO. Så hvis de ble solgt så måtte det komme inn noe nytt før de kunne leveres ut til kjøper. Om det stemmer vet jeg ikke

Det jeg ble fortalt når jeg tok turen innom var at de alltid måtte ha 16 klokker inne på RCPO. Så hvis de ble solgt så måtte det komme inn noe nytt før de kunne leveres ut til kjøper. Om det stemmer vet jeg ikke
Dersom det stemmer, så høres det strengt tatt ut som en kjedelig praksis for både kunden og Bjerke.
Da ville jeg heller blitt møtt med: "Beklager, vår seksjon for Rolex Certified Pre‑Owned er så populær at klokkene raskt blir solgt, så vi har dessverre ingen inne nå. Men om du melder deg på vårt nyhetsbrev for Rolex Certified Pre‑Owned, så får du beskjed med en gang vi har noen inne igjen."

Men nå er jeg ikke helt i målgruppen for sertifiserte brukte Rolex, så dersom kundene er fornøyde med å "hente ut" klokken senere, så skal ikke jeg sutre.

Sense check: Søk ethvert klokkeforum siste dekade, og prøv å finne en eneste tråd og et innlegg som sier at "Jeg kjøpte en klokke, men henter den om 1-2 måneder, så AD kan vise den til andre kunder". Bare tull og jalla.
Når jeg bestilte min Pam 914 som er boutique-edition nå kom den rett før de skulle åpne Boutiqen sin før jul. Da ble jeg spurt om jeg kunne vente med å hente den til butikken hadde hatt åpning så de kunne ha den i utstilling på åpningsdagen.

Ikke akkurat det samme riktignok men det kan jo være at Rolex har noen sære ordninger og regler. De er jo ikke kjent for å være enkle ovenfor AD'ene sine.

• Liker
Reaksjoner: andres
Hadde en snodig opplevelse hos Bjerke sin Rolex boutique i helgen. Var innom for å se om de mot formodning skulle ha en 116520 i bruktavdelingen. Det hadde de ikke, men de hadde en 116500 med hvit skive som var priset 350k. Mens jeg sto å tittet, fortalte selgeren meg at alle klokkene de hadde utstilt var solgt. Jeg syntes 350k var mye for en 116500 og spurte om den virkelig var solgt til den prisen. Selgeren bekreftet at ja, det var den, og at den høye prisen skyldes at klokken er av hvitt gull…
Merkelig, men må ha vært en fersk ansatt vil jeg tro?
Men høye priser på Pre-Owned avdelingen vet jeg klokkene går fort selv om de er priset høyt.
Gikk eksempelvis en 126710BLNR på jubilee til godt over 200k rundt juletider.
Finnes vel folk der ute som ikke er like nøye på pris så lenge de får kjøpt der og da fra en «butikk» og ikke tør å gå bruktmarked på andre måter. Så kan nok stemme at 116500 går for 350k fra Pre-Owned hos Bjerke, da enkelte føler det mest trygt og de får klokken raskere.
Men hvitt gull er den da ikke😂

Om scenario a) er virkelig er det rom for å spekulere i hva slags andre motytelser en kunde må finne seg i. Hvor dypt skal en synke, hvor ydmyk og hvor mye skal en ned i knestående for å få en følelse av å være den utvalgte. Hele markedet, og da særs rålleks hypen er blitt en syk greie. For min del har det ført at jeg skuer fenomenet med samme blikk som den daglige galskapen vi leser i avisene for tiden