Urmaker/Gullsmed

Kommer litt ann på hvilke merker og hvordan betjeningen fremstår om det blir fler enn en tur innom.. Er jo flere av de mer eksklusive gullsmed butikkene som har et rimelig fint utvalg klokke merker og ofte urmakere/urpersonell i butikken.. Feks D. Andersen i Karl Jo gate, Thune Egertorget er vel også ganske bra.. Ambjørnsen i Fredrikstad har vel også peiling etter hva jeg har skjønt.. men er selvfølgelig mye ymse også rundt om i landet :p Jobber et sted i Vestfold du da kanskje?

Unboxing? JA, kjør nå på med det:)

Stemmer, så er jo ikke kanskje ikke det aller største markedet. Unboxing kommer forøvrig, følg med utover kvelden/morgendagen :)

Kombibutikk vs urmaker

Jeg synes det er kjedelig å se de samme merker overalt. Dere fører de samme merkene som overalt ellers. I Lillehammer har vi to urmaker/optikerbutikker, og begge selger Tag Heuer og den remsa der... Gjjeeeesp! Så har vi en oppegående gullsmed som selger masse kvartsklokker. Altså ingenting for samlere eller spesielt interesserte.
Hva salget angår tror jeg det går greit for alle disse her i byen, men hvis en av dem satset litt utenom tror jeg det kunne vært fruktbart. Dere er vel bundet av avtaler med leverandøren? Og prisen på varene står ferdig trykket i NOK helt fra Sveits?
Men det er flott at dere har skikkelig klokkekyndig personale! Med dem på laget er det håp!

Jeg tror dere bør frykte netthandelen. Dyre klokker med garanti er greit tilgjengelig, og vil bli lettere og lettere å få tak i. Derfor er det personlig oppfølging og særpreg som kan rettferdiggjøre høyere priser og lokal beliggenhet. Den som ikke kan tilby det vil miste omsetning, det er mitt stalltips.

Lykke til!