Urmaker Næss (Trondheim)

MrFinale

Støttemedlem
Medlem
27. jan. 2013
Innlegg
1.051
Sted
Trondheimsområdet
Hvordan er Håkon Lian sammenlignet med Urmaker Næss på Byhaven?
Har kikket litt på noen Omegaer på begge plassene, men har ingen kjøpeerfaringer.
 
Hvordan er Håkon Lian sammenlignet med Urmaker Næss på Byhaven?
Har kikket litt på noen Omegaer på begge plassene, men har ingen kjøpeerfaringer.

+1 for Urmaker Næss på Byhaven! Ronny er dyktig og moro å snakke med. Han er også en god selger så pass deg for å sende ut for mange kjøpsignaler :cool:
 
Urmakere i Trondheim

Har også vært innom Urmaker Næss på Byhaven ved noen anledninger. Ved et tilfelle fikk jeg tid og anledning til å spørre og grave litt mer enn det de tydeligvis er vant til hos sine besøkende/kunder - Ronny måtte trå til, da damen ikke hadde helt oversikt over urverk etc.
De holdt nesten på å ramle av stolen da jeg begynte å spørre om urverk, AR coating etc. Dette var ikke spørsmål de pleide å få så ofte. Damen svarte først "sveitsisk urverk", da jeg spurte hva slags urverk det var i en Certina Diver (Automatic). Selvfølgelig var det sveitsisk urverk, det er jo et sveitisk merke. Jeg var jo mer interessert i å vite om det var ETA ditt eller datt, eller Selita etc...
Nesten som hvis man hos en BMW forhandler hadde fått til svar, ved spørsmål om hva slags motor er det i denne X6'en? - Øh.. tysk motor...;)
Kom etterhvert inn på mere interessante ur da jeg snakket med Ronny, i særdeleshet fikk jeg klådd litt på den nye PO'en (8500, 42mm). Han var dog ikke sikker på om de hadde gjort noe med AR coatingen på den nye serien. Den virker å være hakket hvassere enn på de foregående PO-modellene. I alle fall ser det veldig pent ut, skiven med alle detaljene spretter på en måte mot deg, når glasset er såpass godt antirefleksbehandlet.

Det er vel slik hos de fleste forhandlerne her i byen. Det er ikke like stor kompetanse på det som har med innmat og øvrige spesifikasjoner på alt av ur de selger, som det kanskje burde.
I alle fall bør man kunne forvente seg et minimum av kunnskap. Regner med at hvis man tropper opp hos en Ferrari-forhandler og spør hva slags motor det er i denne modellen, får man noe mer utdypende svar enn "øh.. italiensk motor!";) Da bør de som selger ur i de høyere prisklasser også vite noe mer enn at det er et mekanisk urverk, at det er sveitisk etc.
 
Redigert:
Etter et par litt dårlige opplevelser tidligere ga jeg Næss et nytt forsøk og leverte en Speedy til service. Han estimerte ca to og en halv uke på jobben. Etter 15 dager tikket det inn en sms om at uret er ferdig :) Bra levert da byens andre urmakere ville ha den på lån i to til tre månder.