Urmakerverktøy i Oslo?

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Bournemouth, UK
Jeg venter nå på at et urmakerverktøy som lar meg bytte og korte lenker skal dumpe ned i postkassen, men synes det begynner å bli litt vel hardt å ikke kunne bruke nyeklokkene mine som jeg mener de skal brukes. Derfor lurer jeg på følgende: hvor i Oslo kan jeg kjøpe et slikt verktøy til en relativt billig penge?

Lenge leve utålmodighet.

Jeg venter nå på at et urmakerverktøy som lar meg bytte og korte lenker skal dumpe ned i postkassen, men synes det begynner å bli litt vel hardt å ikke kunne bruke nyeklokkene mine som jeg mener de skal brukes. Derfor lurer jeg på følgende: hvor i Oslo kan jeg kjøpe et slikt verktøy til en relativt billig penge?

Lenge leve utålmodighet.

Clas Ohlsson har en del billiggreier. Se etter en reol som heter "urverk" eller noe sånn. Der finner du verk til hjemmebygde veggur, noen klokkeremmer og lenker, samt en del små skrutrekkere, verktøy for å åpne baklokk o.l. Sjekk om du finner det du trenger der.

Må det være billig? Janson & Langerud i N Slottsgt 4 er grossister i urmakerverktøy, men selger like gjerne til deg som privatperson. Høy kvalitet og tilsvarende priser, men godt utvalg.

Må det være billig? Janson & Langerud i N Slottsgt 4 er grossister i urmakerverktøy, men selger like gjerne til deg som privatperson. Høy kvalitet og tilsvarende priser, men godt utvalg.

Fant ikke noe hjemmeside. Må man reise til Oslo? ;)

Som fattig kunststudent er det en fordel om det er billig, men går absolutt med planer om å skaffe meg et godt verktøy. Hvor mye er det snakk om for et springbarverktøy der da?

Det tror jeg sannelig jeg skal gjøre en dag, men i dag ble det et lite sett fra Clas Ohlson.

Jeg ser også at de fleste anbefaler Bergeon-verktøy, og det er vel mulig å få tak i på nettet til en billigere penge enn i butikk her til lands, om jeg ikke tar feil? Har bare behov for et godt verktøy til å bytte remmer/lenker og korte ned lenker med.

Jeg har en sånn, som jeg synes er veldig praktisk. Tar liten plass, og alt er hendig i nærheten.

0101zz_gr.jpg

Watch-tool.de har flere urmakersett på sidene sine, men jeg vet ikke hva sånne ting koster i Norge, så jeg vet ikke om prisene er lavere enn her i landet.