Urmerker som ikke appellerer til deg

Det er kanskje urasjonelt at Seiko ikke appellerer, men for meg handler klokker om følelser. Det er et eller annet traust over merket for meg.

For meg er det Panerai og Hublot. Kan aldri tenke meg at noen av disse finner veien til håndleddet mitt. Men man vet jo aldri, man opplever jo at klokker "gror" i aktelse.

Hublot!

Assosierer dette merket med overpris, fotballspillere, og et design som går igjen i alle modellene.

Helt enig her.. Hublot har blitt for klokker det Ferrari 430 har blitt for biler: Noe som nyrike fotballspillere kjøper for å vise at de har såkalt "stil". F430 er i utgangspunktet en grei bil, men den har blitt fullstendig ødelagt av fotballspiller-imaget. Omtrent samtlige fotballspillere som blir tatt for fyllekjøring og havner i avisen siden de er såkalte "kjendiser", blir tatt i en 430.

For min del kan jeg sikkert lage en liste på et tyvetallsmerker jeg overhodet ikke vil ha. Det er lettere å si hvilke merker man faktisk vil ha noe fra (av nyere klokker):

-Rolex
-Patek
-Audermars Piquet
-Vacheron
-Omega (Speedmaster)
-IWC (5001)
-Seiko

Resten av klokkemerkene kan gå til grunne for min del:D

Har alltid likt det konservative som Omega Aqua Terra, Rolex Datejust, Explorer osv med kun tre visere. Er det noe som aldri har appelert til meg, så er det kronografer forutenom KUN Omega Speedmaster. Power-reserve indikatorer ser også bare harry ut.
Noe som faktisk irriterer meg grenseløst når jeg åpner et nytt Watchtime eller annet klokkemagasin, så er det reklameannonsen til Richard Mille. De ser mildt sagt JÆVLIG ut.

Power-reserve indikatorer ser også bare harry ut.
Noe som faktisk irriterer meg grenseløst når jeg åpner et nytt Watchtime eller annet klokkemagasin, så er det reklameannonsen til Richard Mille. De ser mildt sagt JÆVLIG ut.

Mener du virkelig at klokker som dette er harry:confused::confused::confused::
iwc7daysG.jpg

reverso.jpg

Vi er på samme bølgelengde når det gjelder RM.

Mener du virkelig at klokker som dette er harry:confused::confused::confused::
iwc7daysG.jpg

reverso.jpg

Vi er på samme bølgelengde når det gjelder RM.

Neida,jeg tok nok litt hardt i. Har sett flere nydelige kronografer, men synes at ryddige urskiver er nydelig. Gjerne litt tekst i ryddig format, og gjerne i en farge som bryter med skiva. Rolex´er med litt rødt på urskiva er bare kos:)
Explorer 36mm med den lille klasen av tekst under 12-indikatoren ser meget koselig ut. Synes det ble feil å flytte Explorer-navnet til over 6-tallet på 39millimeteren.

Ps: Zenith 10´th Strike med sine farger er bare aldeles nydelig:)

Jeg har ikke funnet så mange modeller fra Breitling som tiltaler meg voldsomt, men unntak av vintage. Det er også endel respekterte high end merker som ikke helt gir meg fot, f.eks. Breguet og GO. Åpenbart av høy kvalitet, men likevel ikke noe jeg ville valgt selv.

Veldig mange av "mellomklasse"-merkene synes jeg er helt meningsløse, det eksisterer liksom ingenting mellom Seiko og Omega for meg :) Men ingen regler uten unntak selvsagt.

For min del kan jeg sikkert lage en liste på et tyvetallsmerker jeg overhodet ikke vil ha. Det er lettere å si hvilke merker man faktisk vil ha noe fra (av nyere klokker):

-Rolex
-Patek
-Audermars Piquet
-Vacheron
-Omega (Speedmaster)
-IWC (5001)
-Seiko

Resten av klokkemerkene kan gå til grunne for min del:D

Ikke så veldig uenig med deg, men du mangler JLC. ;) Uten dem ville mange av de du nevner ikke ha urverk.

Selvfølgelig også JLC, stygg sak. Dette illustrerer godt problemet med lister for folk med lett demens.:D

Jeg har vært ei Breitling hore av dimensjoner.

Holder sjelden på de lengre enn noen uker. Men synes de er kule..

Eneste som gir meg brusninger er Rolex. Så derfor blir det bare RolexRolexRolex :)

Synes forøvrig AP også er utrolig tøft, men mtp pris og følelse så kjøper jeg heller en Rolex til :)

Er vel bare meg da....

Leste med stor interesse og forventninger om å finne flere enn meg som ikke helt kan fatte den enorme fasinasjonen enkelte viser for Rolex. (Ufattelig mange synes jeg)
Kjenner at jeg til tider blir påvirket av alle Rolex-tilhengerne her, men det går over igjen når jeg ser dem live.
Får litt følelsen av at det i første rekke er merket og ikke uret som får folk til å velge Rolex og det blir feil for meg.
Banner vel litt i kirken nå, men dette er mine personlige meninger.
Kommer sikkert til å ende opp med en Rolex en vakker dag jeg også, antagelig en Rolex Milgauss 116400 GV eller Explorer I, de tiltaler meg pr. idag mest av Rolex urene.
Ellers har jeg eid en Panerai, blir neppe fler.
Hublot og U-boat, nei takk!
Breitling og Tag Heuer har noen ok modeller, men også modeller som er nei-nei for meg. (Antagelig sånn med de fleste kvalitetsmerker)
Ulysse Nardin er et godt eksempel: ikke mye sansen for de fleste, men synes Dual Time 42mm er noe av det lekreste............. må ha!
De fleste "billigmerker" styrer jeg klar av, men kan leve med en og annen Seiko og Certina. (til sin bruk)
Ellers tar jeg meg selv i å tenke; stakkar har du brukt penger på det elendige "mote-smykke uret" når jeg ser skikkelig bling-bling low end klokker.
Som nevnt før i denne tråden: smaken er som baken...............delt!

Jeg synes det er vanskelig å peke ut merker jeg absolutt ikke kunne tenke meg. Blant annet fordi jeg skifter mening av og til. Som f.eks. med Chronoswiss. Det var helt til jeg så de live i Geneve sist høst. Da ble jeg helt gaga. Og nå har jeg kjøpt.
Detljfinishen er helt overlegen!
Kanskje vi burde ha en tråd om et ur eller et merke som vekker spesielt positive følelser hos oss?

Det er alltid litt hyggeligere med det som er positivt orientert...

Enklere å snu litt på det, jeg forguder bare 3 merker og det er i prioritert rekkefølge alle andre produsenter kan godt gå konkurs for meg ;)

1. Rolex

2. Patek

3. JLC

AW :)

Kanskje vi burde ha en tråd om et ur eller et merke som vekker spesielt positive følelser hos oss?

Det er alltid litt hyggeligere med det som er positivt orientert...

Enig med du. Men av og til føler jeg at hele Tidssonen er en sånn positiv tråd til tider, så det veier opp. :D