Føler for å dele mine erfaringer med denne karen og den service jeg opplevde da jeg hadde min nyinnkjøpte vintageklokke til overhaling. Klokken var i grei forfatning kosmetisk men sinket omtrent en time i døgnet. Kronografviseren vil ikke resette skikkelig, og urverket trengte helt tydelig en grundig gjennomgang. Tok noen telefoner rundt og forhørte meg. Interessen for mitt oppdrag var høyst varierende både men tanke på pris, leveringstid og entusiasme. Simen stilte her i en helt egen divisjon. Han var tydelig tent på oppdraget, fortalte i detalj hva han så for seg måtte gjøres, hva som eventuelt måtte skiftes, tilgang på deler, og tiden det ville ta. Prisen han antydet var helt fair med tanke på den kompliserte og arbeidskrevende prosess det er å plukke ned en kronograf til minste skrue for deretter møysommelig bygge den sammen igjen.
Hadde hørt om Solvold tidligere da han jobbet hos Sutterud, kun positive tilbakemeldinger. Erfaringen jeg sitter på nå etter å ha hatt klokken på armen i snart to måneder etter jeg fikk den tilbake overgår alle mine forventninger. Ikke bare går klokken suverent presist, karen har skrevet en detaljert arbeidsbeskrivelse hvor han foto-dokumenterer hele arbeidsprosessen fra A til Å. Dette er ikke mindre enn imponerende!
Link til blogginnlegg: http://www.urtjenesten.no/service-av-heuer-autavia-1163-calibre-11/ Som jeg skriver i min kommentar nederst er jeg ikke i tvil om hvem som blir min faste urmaker heretter.