Urverk til egenproduksjon av klokker

Kasse

Hei Kimhen,

Gravering er ikke noe særlig , jeg synes det ofte blir tacky med bilder osv, men en kul polering/finish kunne jeg tenke meg.

Når det kommer til å lage kassen selv så vil jeg si at "alt er relativt" :) For meg er det pur glede så 0 timer arbeid. Det skal sies at jeg kun lager tegningene selv og får de produsert i utlandet. Jeg vil tippe at jeg bruker rundt 100+ timer på hele prosessen til kassen er ferdig. Vi kan godt lage en klokke til folk på forumet og kalle den forum hehe :)

Jeg fikk hele prislisten til ETA i dag så det nærmer seg et nytt ur.

Kasse

Ja, enig der.. jeg har lett litt etter forskjellige kasser på nettet men er ikke mange som selger det..
Onkelen min har en del utstyr, dreiemaskin for metall osv. Så jeg tenkte jeg skulle høre med han i helgen om det er vanskelig å lage en plain kasse.. Men som du sier så tar det tid å tegne også da..
Prismessig var det dyrt å bestille egenprodusert kasse eller?

Kan jo legge ut den linken her så får kanskje folk en viss innsikt i hvor mye jobb det er å lage kassen selv..
Det er mange filmer, og det tar tid å se igjennom. Men utrolig morsomt å se, og jeg får i det minste større respekt for faget :)

http://www.youtube.com/watch?v=pN9EZwl1MqM