Urverket.no

75k for en Tag? Damn. Prøv hos David Andersen Karl Johan! Han sjefen der er er veldig hyggelig. Tipper 15-20% er innen rekkevidde. Forklar at du vurderer å kjøpe et annet sted og har fått en god pris..
Lykke til. Buy the way, for 75 tusen får du en Jaeger Lecoultre til pent og en Rolex til hverdags, brukt vel å merke!!

Tenk deg godt om før du kjøper en TAG til 75k, uansett hvor mye du får prutet den ned...
Skulle du bli lei av den og ønsker å selge om et år eller to, er salgsverdi muligens nede i 30(?) Er det drømmeklokka du skal eie resten av livet, stiller det seg annerledes...eller om økonomi ikke er noe problem :)

Redigert:
TAG til 75k?????? Hadde nok sklidd på mye annet for den summen. :D Selvom jeg syns Tag har mange fine modeller selv.

75k for en Tag? Damn. Prøv hos David Andersen Karl Johan! Han sjefen der er er veldig hyggelig. Tipper 15-20% er innen rekkevidde. Forklar at du vurderer å kjøpe et annet sted og har fått en god pris..
Lykke til. Buy the way, for 75 tusen får du en Jaeger Lecoultre til pent og en Rolex til hverdags, brukt vel å merke!!

+1

Hehe, Tag'en til 75' skal jeg nok ikke ha, men nevnte at den var interessant og brukte det for å illustrere prisavslaget som ble tilbudt :)

Takker for mange gode innspill i tråden!

Jeg er typen som liker å kjøpe fra AD, om jeg ikke kjøper brukt da:eek:
Betaler med glede de ekstra kr og prøver å opparbeide ett godt kundeforhold. Men jeg tror ikke det er noe å utsette på urverket.no

Bedriften svarer, er det ikke det man kaller det? :)

15% hender det vi opererer med på kundekvelder, hvor det kan være muligheter for det vi kaller en hyggelig handel. Her ønsker vi jo å skape litt blest rundt feks nye modeller. Får man disse avslagene ellers er det store muligheter for at du får en hyllevarmer, en utgått modell eller noe AD ønsker å rullere. Handler man 10 ur i året til sine ansatte ( noen av dere gjør jo det også!) får man også selvfølgelig en bedre pris enn veiledende.

Ellers er jo dette tiden for at flere av urmakerene i sentrum gjerne rydder plass til nye modeller i forbindelse med SIHH og Basel messen . Vi har til informasjon 20-50% på noen modeller fra Gucci (Jeg vet dere digger det...) og noen modeller av Formula1 som er på vei ut. Mener også vi har en Link Chrono Quarts igjen.

Stort sett er det når noe nytt kommer man kan gjøre en hyggelig handel. Dessverre, for vår del, er det vel kun Patek som kan skryte av at utgående modeller blir revet bort og etterpå øker stort i verdi.

Ser noe av dere også synes det er hyggelig å opprette et kundeforhold, og dette er vel heller veien å gå i forhold til å henvise til prisene på bla Urverket og be oss om å matche dette.

Velkommen innom for videreutvikling av kundeforholdet! :)

Mvh
Marius
David-Andersen

Til tross for at dette er en tråd om urverket.no har det sporet litt av med produkjonskostnader og påslag for Rolex.
Dette er interessant og jeg tillater meg å dra denne litt lenger.

Rolex brukte i 2009 ca US$ 50.000.000 - gadd ikke sjekke dagens tall. Dette var omtrent dobbelt så mye som nr 2 i urbransjen, Breitling.

Tenk på et tall:

En Sub 114060 har en produksjonskostnad på 5K. Rolex produserer 1.000.000 klokker/år. Produksjonskostnad inkl markedsføring ligger da på omlag kr 10.000,-.

Forutsetter her at Rolex bruker like mye i markedsføring pr modell, hvilket de selvsagt ikke gjør, men dette har liten betydning for mitt "tenk på et tall"-regnestykke.

Rolex bruker 2-gangen ut til forhandler = 20K eks mva til Bjerke. De igjen bruker 2-gangen, så kommer momsen på toppen av dette igjen (40x1,25) og vips, så koster den 50K ut. Nå vet vi at den koster litt mer enn dette, men jeg bommet ikke så mye, eller hva?

Egentlig tror jeg påslagene er større enn X2 - i begge ledd, og at en Sub dermed har en produksjonskostnad på under 5K. En god del under, faktisk.

Hvis vi beregner en levetid - eller skal vi si brukstid - på 20 år for en Sub og at man på denne tiden tar service etter 5, 10 og 15 år, så koster Suben ca kr 67.000,- for meg som eier/bruker.

Dette gir meg en kostnad pr dag på omlag 92 øre, hvilket er absolutt akseptabelt - for meg.

For å dra dette litt videre så antar jeg at klokken etter 20 år kan selges for 20K og klokken koster meg ikke mer enn 65 norske øre pr dag.

Tre kopper Nespresso pr dag koster til sammenligning kr 10,50...

Jeg kjøper regnestykket ditt, minuttman.
Hvor mange rolexer har du råd til om du selger bensinslukeren da? Eller mer interessant, hvor mange rolexer kam du ha for de 2 mila du kjører daglig?

Gleder meg til unboxing:)

Ps. Hyggelig med svar fra forhandler:) jeg noterer meg at Marius hos David Andersen = hyggelig handel:)

Det ble mange tall, Mogens, men hvor er kommafeilen? Jeg finner den ikke. EDIT: Du har rett, jeg synes nok at det ble litt vel billig pr dag. Ok, da koster en Sub ca tre kopper Nespresso pr dag ;)

ChristianN, tror du Bjerke har mindre enn 20K i bruttofortjeneste på en Rolex til 50K?

Redigert: