Urverket.no

Medlem
29. feb. 2016
Innlegg
0
Sted
Strømmen
Hei
jeg har tenkt og kjøpe en TAG Heuer Carrera Calibre 1887 Sort/Stål Ø43 mm CAR2A11.BA0799 på Urverket .no

Klokken er vel ekte, det er vel garantien og moms der er snakk om?

Får jeg stemplet garantikort fra AD, de skriver at "Alle eksklusive klokker selges med gyldig offisiell world-wide garanti fra en autorisert forhandler "


Håber at nogen kan hjelpe meg litt.

TF
 
Jeg har aldri handlet der, men slik jeg har forstått det så får du kvittering med spesifisert Norsk mva.
Personlig syntes jeg det er verdt litt ekstra å handle hos en Norsk butikk, du er da sikret hjelp + at noen (Protid) inkluderer full forsikring i 6 mnd.
Støtt din lokale urmaker, du vet ikke når du trenger hans hjelp.
 
Eg handlet min Hamilton hos urverket.no, det vart litt styr med FedEx som sendte rekning på importmoms, men etter ein mail fiksa folket hos urverket det.

Når det kjem til bevis på betalt moms så fant eg ikkje noko av den slags i pakken, men det kan ha noko med at eg var så gira på opne mi første klokke :D.

Erfaringsmessig var det heilt greit, men neste klokke vil eg kjøpe hos norsk AD for same grunnar som nevnt over.
 
Eg har bestillt PO XL Orange hos urverket, og venter p levering.
Eg skjønner jo: stott din local HA, ups AD, men ikkje til den pris! 50-36=14 tusen norske kroner... Spørs hvilken vei du ser/regner 28-40% forskjell.
Valget var enkelt for meg.
 
Takk for svar alle 3.

ja, jeg vil også gjerne støtte min lokale AD men der er 15.000 kr i forskjell og det er mye.
 
Har snakket med min lokale AD ( Protid )og han var ikke villig til og gå ned i pris, skal prøve Bjerke i Oslo.
 
Urverket sin veilledende pris 47500 kr Protid 49500 kr.

Anbefaler deg å ta en tur innom Urmagasinet på Ski Storsenter ;) De er meget hyggelige og kan helt sikkert gi deg en hyggelig pris dersom du spør på en ordentlig måte :) Å dra ref til urverket med en gang og be om eksakt samme pris tror jeg ikke du kommer langt med, med hos de får du til gjengjeld ekstremt god service og 6 mnd gratis klokkeforsikring med på kjøpet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Anbefaler deg å ta en tur innom Urmagasinet på Ski Storsenter ;) De er meget hyggelige og kan helt sikkert gi deg en hyggelig pris dersom du spør på en ordentlig måte :) Å dra ref til urverket med en gang og be om eksakt samme pris tror jeg ikke du kommer langt med, med hos de får du til gjengjeld ekstremt god service og 6 mnd gratis klokkeforsikring med på kjøpet ;)

Takk for hjelpen, jeg skal ta rundt og se og snakke lidt med de lokale AD, selvfølgelig på en ordentlig måte.

GOD PÅSKE
 
Eg reiser ikkje til Bergen eller Ski (5 eller 9 timer en vei) for a høre, nei, du får ikkje noken rabatt...
Men skaf meg en ny 232.30.46.21.01.002
fra norsk AD til 37' , så sender eg den eg bestillte fra urverket.no i retur :)
232.32.46.21.01.001 til samme pris kan vare alternativ ;)
God Påske!
 
Kjøpte meg en Tag Heuer Aquaracer CAP2110 nylig fra Urverket.no. Kan si meg veldig fornøyd med pris, leveringstid (fra lager), responstid på mail, og selvfølgelig med varen.

Fikk med 2års world wide garantikort, men ikke noen form for ekthetsbevis - er det vanlig at klokker i dette prissegmentet (listepris 34K) selges med dette, evt om noen vet om Tag Heuer spesifikt skal selges med dette? Eller for å si det på en annen måte, hadde jeg fått med dette hos AD?

edit: Må bare presisere at jeg ikke har noen tvil om ektheten til klokka.
 
Redigert:
Klokka er helt sikkert ekte, men man kan ikke med kjøp fra "gråmarkedet" håpe på å få stemplede garantikort og samme service/oppfølging/garanti som hos norsk ad. Jeg ville betalt litt ekstra for å kjøpe av norske ader med dette i bakhodet. Man kan jo tom. få noen nye gode venner der slik jeg har gjort, og det kan en ikke sette en pris på :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Kjøpte meg en Tag Heuer Aquaracer CAP2110 nylig fra Urverket.no. Kan si meg veldig fornøyd med pris, leveringstid (fra lager), responstid på mail, og selvfølgelig med varen.

Fikk med 2års world wide garantikort, men ikke noen form for ekthetsbevis - er det vanlig at klokker i dette prissegmentet (listepris 34K) selges med dette, evt om noen vet om Tag Heuer spesifikt skal selges med dette? Eller for å si det på en annen måte, hadde jeg fått med dette hos AD?

edit: Må bare presisere at jeg ikke har noen tvil om ektheten til klokka.

Av alle klokker jeg har hatt så har det aldri fulgt med annen dokumentasjon enn garantikort, evt cosc-serifikat. Det følger ikke med noe ektehetsbevis. Da har jeg vært innom Breitling, Omega, Rolex og Panerai til nå, så jeg kan snakke ut fra de eksemplene :)
 
Av alle klokker jeg har hatt så har det aldri fulgt med annen dokumentasjon enn garantikort, evt cosc-serifikat. Det følger ikke med noe ektehetsbevis. Da har jeg vært innom Breitling, Omega, Rolex og Panerai til nå, så jeg kan snakke ut fra de eksemplene :)

Takk for svar! (Begge to). Da er alt som det skal. Har fått stemplet garantikort og alt sjekker ut med klokka, var ikke i tvil om at klokka var ekte, ville bare forsikre meg om at jeg hadde fått all dokumentasjon jeg skulle. Første klokka av særlig verdi jeg kjøper så visste ikke helt hva som var vanlig. Kommer hvertfall til å sjekke prisforskjell til AD ved neste kjøp.
 
Redigert: