Usikker på DS fra utlandet.

Medlem
6. jan. 2011
Har kommet over en knallfin brukt DS fra 2010.:D
Klokken er kjøpt i Hellas.. Men har allt av dokumentasjon og tags fra AD.
What to do?? :eek:

Er det stort sett greit med klokker kjøpt i utlandet, eller bør man passe seg?

Har kommet over en knallfin brukt DS fra 2010.:D
Klokken er kjøpt i Hellas.. Men har allt av dokumentasjon og tags fra AD.
What to do?? :eek:

Er det stort sett greit med klokker kjøpt i utlandet, eller bør man passe seg?

Dersom alle papirer foreligger og stemmer og man kan sjekke om butikken er Rolex-AD, burde det ikke være noe problem :)

Buy the seller, not the product!

Klokken i annonsen kan være autentisk, men pakken kan være tom når du får den, eller at han sender til feil addresse og får den returnert til seg selv igjen. Gjør research på selger. Forlang fullt navn og addresse, referanse fra andre salg osv. Gjerne spør om selgeren kan poste bilde av klokken med en notis som du beskriver. F.eks:

"stoke, 02.02.2011"

Og bruk gjerne paypal, da denne har en form for forsikring, og du kan få pengene tilbake dersom du skulle bli lurt.

Jeg forstår trådstarter dithen at klokken er kjøpt i utlandet og det er derfor han er i tvil. Ikke at selger befinner seg utenfor landets grenser...

Skulle sistnevnte være tilfelle, bør man absolutt følge Sponons råd :)

Jeg forstår trådstarter dithen at klokken er kjøpt i utlandet og det er derfor han er i tvil. Ikke at selger befinner seg utenfor landets grenser...

Skulle sistnevnte være tilfelle, bør man absolutt følge Sponons råd :)

Såfremt man ikke skal ha en F2F deal så mener jeg man fortsatt skal være på vakt, selv om selgeren er fra Norge.

Selger befinner seg i Norge
Han skal sende over bilder av dokumentasjon, så da får jeg sjekket opp forhandler.

Takk for gode tips! :cool:

Har selv kjøpt flere klokker som er i utgangspunktet kjøpt i utlandet uten å ha hatt noen problem med dette. Så lenge sertifikatene er stemplet og alt er med, så pleier jeg bare å kjøre på ;)

Jeg kikker selv på en klokke som er kjøpt i utlandet. Er skeptisk, men dersom alle papirer er i orden, så burde det ikke by på problemer. Men, her er det evt. snakk om F2F-handel.

Var nettopp en tråd på TRF hvor det var 6 stk som ble scammet av samme selger som hadde en Omega PO til salgs.

Omegaen virket autentisk for alle som så annonsen, og den var mest sannsynlig ekte, men ingen fikk klokken etter betalingen. Han sendte pakken, ga tracking nr, men den kom aldri frem.

Folk er ofte litt for naive/dumsnille. Det er ikke alle som er ærlige, slik som vi på TS. Like lett å bli scammet i Norge fra finn etc som det er å bli scammet fra eBay. Fordelen med å bli scammet i Norge, er at man ikke behøver å reise land & strand for å ta kneskålene til jævelen :twisted:

Vel, jeg velger å tro at det er flere potensielle svindlere på bukta enn på Finn.

Men, muligheten er helt klart tilstede.

Var nettopp en tråd på TRF hvor det var 6 stk som ble scammet av samme selger som hadde en Omega PO til salgs.

Omegaen virket autentisk for alle som så annonsen, og den var mest sannsynlig ekte, men ingen fikk klokken etter betalingen. Han sendte pakken, ga tracking nr, men den kom aldri frem.

Folk er ofte litt for naive/dumsnille. Det er ikke alle som er ærlige, slik som vi på TS. Like lett å bli scammet i Norge fra finn etc som det er å bli scammet fra eBay. Fordelen med å bli scammet i Norge, er at man ikke behøver å reise land & strand for å ta kneskålene til jævelen :twisted:

Det har du helt rett i. "Buy the seller, not the watch" er noe jeg lever etter. Betaler heller noen tusen ekstra for å kjøpe av noe jeg føler meg trygg på, enn å ta sjansen på noe billig og usikkert.

Husker jeg var mildt sagt nervøs da jeg overførte penger på forskudd for en AP ROO Navy til en kar i USA da jeg selv bodde der. Fyren hadde kun 6 tilbakemeldinger, men sendte meg bilder og bedyret autensitet og klokkens stand, og jeg tok risikoen. Risikofylt? Ja. Men det ordnet seg - men tror jeg neppe vil ha så mange søvnløse netter som det jeg hadde for et klokkekjøp igjen..

Jeg vet akkurat hva du gjennomgikk Maggi. Var deilig å enderlig få PAM'n til Norge.

Jeg kjøpte Rolex i Hellas i sommer, skal sjekke hva AD'n het jeg. Klokken er hvertfall som en Rolex skal være.