Er i besittelse av et dobbelkapslet gull ur av type IWC. Fikk dette taksert hos en gullsmed og verdien ble satt til 65 000 kr ca. Selve klokken er også blitt overhalt av en urmaker, og jeg la den ut på finn til 40 000 kr, mulig at dette prisen er noe høy, og trenger innspill fra folk som har peiling på slike klokker rundt hva jeg burde satt som pris og eventuelt hvordan markhedet er for å selge slike klokker.
Taksten fra gullsmed forteller kanskje hva det vil koste å kjøpe et tilsvarende nytt ur, men sier lite om markedsverdien. Selv om det er et noe påkostet "jegerur" i gull fra en anerkjent produsent, tipper jeg det i beste fall kan selges for 10-12 000 i Norge. Det er en temmelig ukvalifisert gjetning basert på 1. Lommeur jeg har sett solgt her i landet - selv fantastiske, samleverdige jernbaneur går for 5-6-7 tusen, 2. Tilfeldige eksempler fra utlandet - sjekk ebay og andre salgssider for å tilsvarende ur og 3. Magefølelse - markedet er lite og bruksverdien minimal. Kanhende har denne et spesielt verk eller andre egenskaper som kan drive prisen til værs. Det finnes lommeursamlere der ute, for eksempel på WUS` forum http://forums.watchuseek.com/f11/ Selv om de ofte er mest interesserte i jernbaneur, kan noen der sikkert gi et mer kvalifisert verdianslag.