Usikker

Medlem
20. mai 2009
Vel på tirsdag morgen vet jeg om jeg har en ny klokke... har ikke klart å bestemme meg enda..

Det står vel mellom Tag Heuer klokken, eller ingen ting. Jeg har relativt godt med penger (skal ikke skryte) men, handler vel mer om jeg synes det er verdt å bruke så mye penger på klokke. Og jeg kjenner meg selv slik at jeg kommer til å være lei klokken om noen år uansett hva jeg kjøper. Så prøver å se på det litt økonomisk... kanskje jeg burde investere i aksjer i stedet.. eller la pengene yngle på konto.. :)

Hvor mange ganger har du tenkt å leve?
Nyt pengene nå; kle deg med et skikkelig ur.
Jeg har aldri angret.
Blir du lei; kjøp en til.

Eller med andre ord, som Benjamin Franklin visstnok skal ha sagt:

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

Det mest økonomiske er selvsagt å la være. Men skal du ha klokke, kjøp noe skikkelig først som sist!

Hvis du har "relativt godt med penger" kan du jo la pengene dine yngle i en gromklokke, og ikke i en Tag.. ;)

Generelt vil jeg si, at hvis du kjøper noe du egenlig ikke har lyst på bare for å spare penger, så blir man sjelden fornøyd. Jeg er kompromissløs når det gjelder klokker. Jeg sparer heller i fem år og kjøper noe jeg virkelig vil ha framfor å kjøpe fem rimeligere klokker i året som jeg egentlig ikke hadde så lyst på. Er du godt bemidlet og klokkefrelst så er det lite å lure på spør du meg, kjøp det du har mest lyst på :D