Ut av pakken..

Midas Mulligan

Støttemedlem
Medlem
23. okt. 2011
Sted
Oslo
Hadde så vidt skylt ned morgenkaffen på jobben idag da det tikket inn en beskjed om at det var pakke til meg i resepsjonen. Ikke i seg selv så unormalt, men hadde mistanker (les. tracking) om at denne var noe mer spennende enn de sedvanlige resepsjonspakkene.

Ganske så riktig la det en hyggelig pakke fra Fedex og ventet.

DSC01281.jpg

Men som med pakker flest er innholdet gjerne av det hyggeligere slaget. Isopor av type spesialtilpasset! Klokkerookies som meg lar meg raskt imponere.

DSC01282.jpg

Jammen er det ikke bare én, men to sylindere i samme fotografi!

DSC01283.jpg

Riktignok var også den lille sylinderen hyggelig, men kveldens begivenhet var likevel dens sorte storebror. Den viste seg å være rene kinderegget, med både små og store overraskelser. La meg begynne med de små.

DSC01285.jpg

Og hovedrollen ble spilt av...

DSC01301.jpg

Zenton M45 Diver - solid sak av en klokke. Bezel dia. på 45mm. Lug til lug 53,5mm. Zenton tilbyr stor grad av skreddersøm - noe som sammen med dens øvrige specs gjorde den til det foretrukne valg etter en runde med overbevisning av meg selv. Valgte å gå for stainless steel case & buckle med lefty krone. Black & Red bezel med BGW9 lume. Full lume BGW9 skive og skeleton visere.

DSC01293.jpg

DSC01296.jpg

WS

DSC01298.jpg

Og ikke minst - lumeshots

DSC01305.jpg

DSC01302.jpg

Over and out..

Jøss. Hadde du avsluttet bildene ved bilde nr 2 eller 3 kunne jeg tippet helson med en gang.

Når jeg så klokken tenkte jeg Helson Hommage med en gang.

Veldig kul, og minner meg veldig om white sharkmaster. Med den lumen hvertfall.. Kassen minner om Sharkdiver.

Kan du si noe mer om merket for oss uinnvidde. Hvaslags verk sitter i denne? Jeg tipper ETA 2824-2 men aner jo selvsagt ikke.

Uansett. gratulerer med en rugg:) Wear it well

Flott den der! Hva koster den?

Ligger på USD888+frakt.

Jøss. Hadde du avsluttet bildene ved bilde nr 2 eller 3 kunne jeg tippet helson med en gang.

Når jeg så klokken tenkte jeg Helson Hommage med en gang.

Veldig kul, og minner meg veldig om white sharkmaster. Med den lumen hvertfall.. Kassen minner om Sharkdiver.

Kan du si noe mer om merket for oss uinnvidde. Hvaslags verk sitter i denne? Jeg tipper ETA 2824-2 men aner jo selvsagt ikke.

Uansett. gratulerer med en rugg:) Wear it well

Takk. Zenton er en Hong Kong basert klokkeboutique som kun har eksistert i omtrent 2år. Svarte på mail nærmest øyeblikkelig. Smertefri betaling og rask levering.

Har en "thing" for boutique divers, og det var faktisk mellom Zenton og Helson (Shark Diver) det sto denne gangen. Zenton trakk det lengste strået. Avgjørende var bla. mulighetene for spesialtilpassning, størrelsen (p.t. leveres Shark Diver som 42mm), ekstrautstyret, 10års garantien med gratis service hvert 2. år (kun frakt) samt superlumen og den massive lenken (five-linked w/hex nuts). Urverket er et top-grade ETA 2824-2 - noe jeg synes er tipp topp for en klokke i denne prisklassen. Ellers; 2000m water res, auto HEV, antimag. 80000 A/m samt 4.2mm safirglass med innvending ar coat.

Klokken er som nevnt ganske massiv, men sitter tross størrelsen overraskende godt på armen. Skal få tatt noen flere pics av lenken samt gummi- og skinnremmen.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger..

Gratulerer med kul klokke, leste litt om Zenton på nettet etter å ha sett unboxingen din, og det ser jo ut til å være veldig bra klokker:)

Aldri hørt om merket, men likevel en flott sak! Gratulerer med tøff beater. Kjenner det svir litt å se så mange utboxinger og vite at det blir lenge til min neste...

Ser jo rå ut og ingen dum spec heller. Gleder meg til å se litt bilder med remmer på.