Kan støtte anbefalingene på Thinkpad X1 Carbon; det er generelt veldig solide maskiner. Det er vel 7. generasjon som er nyeste nå; jeg har 2 stk fra 6. generasjon jeg er godt fornøyd med. Den ene med HDR-skjerm med tonnevis av lysstyrke (500 nits) den andre med matt skjerm med merkbart kjipere lysstyrke (300 nits). Tastaturet er i verdensklasse for laptop og helt konge å skrive på dagen lang.
Verdt å nevne at jeg tidligere har hatt store problemer med batteritid og dvalemodus; hvor PC-en har valgt å tømme seg helt for batteri ila. natten selv om den har vært i dvalemodus. Det ble etter mye om og men fikset med noen BIOS-oppdateringer, som jeg er så heldig å ha på én av maskinene - mens den andre som har masse morsomme corporate-regelverk på seg iblant lider av det og kan finne på å tømme seg selv. Men for en privatmaskin hvor du står fritt til å oppdatere slikt selv bør ikke det være noe problem fremover.
Finish er også delvis kjip på 6. generasjon -på flere utsatte steder har hele coatingen gått av og metallet under har blitt eksponert, og de har ikke vært spesielt utsatt for hard bruk.
Ellers er det jo ikke de rimeligste PC-ene du får tak i; du ryker vel fort opp i 20.000-kronersklassen etter å ha lagt på litt minne.
Ellers som interessant lesing har The Verge en god artikkel om de beste laptopene i 2020;
Apple, Asus, HP, and more.
www.theverge.com