Utpakket - sommerfrankenbeater

Se det Frodo, der kom den! Håper du fortsetter med Ranger-researchen din og på et tidspunkt kommer i mål med en ordentlig, verifiserbar utgave! Vet du noe mer om verket?

Vet du noe mer om verket?

Ikke annet enn at den er forgjengeren til flere eta baserte verk brukt bla i Tudor. En mye brukt etterfølger er 2483, som er den manuelle forgjengeren til 2784, som igjen er et av de verkene man hyppigst finner i Tudor fra '70 tallet.
(Mulig jeg surrer litt med kaliber nummerne her...)

2422 har 17 juveler, 18000 bph. Virker solid. Ser renset og oljet ut.

Herrrrligt.

Grattis Frodo! Classy den der. Trekking er fin tidtrøyte på små traskeetapper. Og når det gjelder små klokker har jo jeg sett lyset, så du får full støtte der. Prøvde også på en 34mm gull-date her om dagen, og den var svært sjarmerende. Og ellers, betyr nyinnkjøpet at formen oppadgående?

Gratulerer så mye Frodo, sklir pent inn i samlingen av både Rolex og Tudor denne.

Takk til dere alle!
@Anders: spot on!
@Tore: formen er absolutt stigende
@Moore: nettopp! Karisma & sjel!

...og selvfølgelig et nytt lite vintageprosjekt på gang. Jeg blitt spurt om jeg angrer på ur jeg har solgt. Det som spesielt plager meg da er noen vintage Omegaer jeg har latt gå.
Ikke lurt. ;)

Ai ai ai! Nydelig klokke! Er det dumt å snakke om "sjel" i forbindelse med armbåndsur? Kanskje - men for meg ser det ut som denne har nettopp det:)