Utpakking av "et kommende merke"?

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Sted
Arendal
Undertegnede, iPhone og Imageshack får ta skylden for at riktig budskap ikke kommer frem på min første utpakking...Klokken ser MYE bedre ut i virkeligheten.

42869729k.jpg

14453536.jpg

70281420.jpg

11440271.jpg

11823556.jpg

27069137.jpg

58676122.jpg

Den vekker oppsikt og alle spør hva slags klokke det er, men "ingen" har hørt om det.. Jeg liker det slik :D

Gratulerer med vakker ML!
Dette er kjent, kjært og gammelt merke. Det står, etter min mening for diskret eleganse og høy kvalitet.

Den var flott. Fin detalj der sekunddialen toucher/overlapper de to andre subdialene.
Stilig med en-knapps kronograf. Blir litt mer "dressy" preg da.

Denne likte jeg jaggu godt, gratulerer!

Også den boksen da gitt.

:D

Gratulerer med flott ML!
Solid "value for money" dette, - nyt uret! Gjerne sammen med den meget fristende Cohiba'en.....;)

Takk, folkens!
Av mine venner med klokkeinteresse er det kun Breitling, Rolex og Tag som gjelder, har selvfølgelig ingenting å utsette på de merkene, men det gjør det ekstra gøy å stille med denne ;) Av en eller annen grunn liker jeg det ikke alle har...
Min interesse for ML kom med synet av "samme" chronograph i 47mm med krokodillereim. Men med normalhåndledd og tanke på dagligklokke falt valget på denne 43mm med lenke. Veldig fornøyd!

Sorry, må innpå igjen.
Når jeg ser Maghas' ML ser jeg helt tydelig push-buttons. På din så jeg i utgangspunktet ingen, men ved nærmere studier ser jeg noe som kan være det allikevel. Er det en-knapps kronograf eller har du to push-buttons?

Så avgjort til lykke med den! Er enig i at det er et merke vi ser altfor lite. Har vært der en stund (1975ish?) men vi har ikke så mange av dem i omløp på sonen i hvert fall. Har lest litt på fora om merket tidligere og en av begrunnelsene til at de ikke har gjort så stor WIS - success skal visstnok være at de selger 70% quarts eller deromkring.

Jeg skulle ønske at det endet seg, for det er sabla flotte ur.

Jeg liker den!

Sorry, må innpå igjen.
Når jeg ser Maghas' ML ser jeg helt tydelig push-buttons. På din så jeg i utgangspunktet ingen, men ved nærmere studier ser jeg noe som kan være det allikevel. Er det en-knapps kronograf eller har du to push-buttons?
To, øvre start/stopp og nedre reset.

Sorry, må innpå igjen.

Beklager om jeg er litt mye OT i tråden din, Rød!

-Han har kjøpt samme modell som min, bare i den nye innpakningen:) Og det er definitivt push-buttons på den også, de er bare litt mer integrert i kassen;)

-Jeg har forøvrrig enda en ML og merket er meget bra, og med gode priser i forhold til hva man får:)

-Merket satser mest på mekaniske ur, og jeg tviler ganske sterkt på at 70% av det de selger er Quartz! Sitter på litt info om det og kan evt se litt nærmere på det seinere! ML satser om dagen knallhardt på deres Pontos serie, og det skal komme en del bra på Basel har jeg hørt:)

Ne

NL var en av mine "kickoff" ur inn i denne klokkefalskapen. Denne er
Dritnice, så gratulerer med en flott klokke!

Gratulerer med flott Pontos.
Absolut et lækkert ur.
Var selv og sjekket den ut på sort lærreim hos en AD i Oslo i fjor høst. Siden jeg er +44 mm klokkemann ble jeg overrasket over den fylde den hadde på armen med "kun" 43 mm.
Prisen var også hyggelig siden den kunne diskuteres ved handel.
Det eneste som gjorde meg skeptisk var at den var svak for fuktighet (not suiteable in rain)...:(

Takk, takk!
Ja, 50m er vel ikke engang dusjeklokke...?

Vurderer denne eller andre tips som sommer/badeklokke, Sea eller Speedmaster kan også være aktuelt.
Er åpen for ny eller brukt tips til ca. 10-20'?