Takk
Takk for mange fine komplimenter
Til de som lurte på hva dette er:
Det er en Anonimo Militare Automatico, Black Dial 2010
Urverk: ETA 7750
Målene er: 43 x 54 x 15mm
Remmen er original svart kalveskinn med røde sømmer, noe som nevnt passer veldig bra mht at jeg har en rød italiensk sportsbil med svarte lister og inventar. Men nei "dessverre" er det ikke en Maserati. Skal vel kanskje poste noen bilder av den da, men det er ikke mer fancy enn en Fiat Barchetta. Når det er sagt: Jeg kjøpte den bilen av samme årsak som jeg kjøpte klokken: Jeg falt pladask for linjene og designen. Militare-linjen har en snedig løsning med kronen kl 6, "inne" i remmen. Jeg syns det både var spesielt, lekkert, og behagelig når jeg fikk den på hånden. Det er det første "ordentlige" klokkekjøpet mitt, men neppe det siste. Nå har jeg hatt italiensk dame, italiensk bil og ur. Den italienske dama kvitta jeg meg med ganske kjapt. Klokka beholder jeg nok livet ut
Egentlig litt morsomt at Italia er et av de få landene i Europa jeg ikke har vært i.
Ble oppmerksom på Anonimo etter å ha lest artikkelen som det er link til på forsiden av Tidssonen.
Håndverk fra Firenze – nå tilgjengelig i Norge! – Tidssonen – Norges største nettsted om klokker
Der er det også link til Amillo.no som er distributør. Jeg aner ikke hvem som selger klokkene i Norge, om det er noen i det hele tatt. Hvis noen finner det ut hadde det vært kjekt å vite.