Utpakking

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Prøver å fornorske litt her :D

Hadde tre omegaer i transit, fra tre kontinent faktisk. Nå er det heldigvis bare to. Blir tussete av denne ventingen. Var så ivrig at jeg rev av pakken på postkontoret, så dette blir ikke boks i boks i boks-varianten.

Men hva i all verden....
L1000429.jpg

Tease tease :D Noen med skarpt blikk?
L1000430.jpg

Det er en 1968 Chronostop. Verdens mest bisarre stoppeklokkefunksjon. Kun sekunder, og den resettes når du slipper knappen, så du må holde inne mens du leser av. Denne varianten med toveis innvendig bezel er riktig nok litt nyttigere siden du kan ta minutter med bezelen. Ikke den mest eksklusive, men en nydelig Omega i mine øyne. Perfekt størrelse. Glass og sekundviser er ny, resten er urørt og upolert.

L1000431.jpg

L1000441.jpg

L1000443.jpg

Og noen wristshots:

L1000451.jpg

L1000448.jpg

L1000437.jpg

L1000440.jpg

Gratulerer så mye! Den var jaggu fin. Mye som tyder på at du har god smak (les: lik min).

Da jeg så den kom jeg plutselig på at en av mine onkler har/hadde en slik. I morgen får han besøk :twisted: Jeg tar med 1 kg Kong Haakon, kamferdrops og et par Bayere :twisted:

Kul Omega, og for en tilstand! Stas når originalfinishen på kassen synes så godt på et gammelt ur. Sunburst-børstingen er flott!

Kul Omega, og for en tilstand! Stas når originalfinishen på kassen synes så godt på et gammelt ur. Sunburst-børstingen er flott!

Enig. Tenkte først at jeg hadde betalt for mye for denne, men ser nå at den har en meget fin balanse mellom velholdt og patina, og at det var en deal jeg absolutt ikke angrer på. Den er blir en god sidekick til memomaticen min, som også besitter samme kvaliteter. Er usikker på om den også har original sunburst-børsting, men det ser slik ut. Er det noen måte å finne det ut på?

Har flyttet PO-reim med oransje søm fra memomatic over på denne nå. Det satt som ei kula :cool: Skal poste i dagens klokke.

Veldig pen klokke......

Vintage er helt klart i siget om dagen. Syntes den så veldig riktig ut i størrelsen også. Gratulerer så mye med flott ur.