Væpnet ran på Lervik Ur

Jeg ser ingen grunn til å holde seg unna klokker uten papirer. Så lenge serienr ikke er filt bort og selger identifiserer seg:confused:
 
Off nei, dette var veldig leit å lese. Så utrolig ille at det skal være slik at redelige flotte folk ikke kan ha en butikk som dette uten å bli ranet. At det går an å synke så dypt, helt ufattelig at slike folk vandrer rundt i det fri. This is why we can't have nice things... :mad:

Veldig godt at alt gikk bra med Lervik og Co, håper de børster dette av seg og kommer sterkt tilbake igjen, og at bandittene får det de fortjener.
 
Håper virkelig det er alle! Synd med urene da, de kan vell ikke kalles NIB lengre regner jeg med :/ Husker sist det skjedde la de ut en liste med ur til redusert pris. håper de blir kompansert av forsikring!
 
Bra de er tatt. Synd de ikke får strengere straffer enn det vårt liberale rettssystem kan gi. Selv om det ikke ble personskader, så er det uansett ikke noe særlig å bli truet med våpen....
 
Håper virkelig det er alle! Synd med urene da, de kan vell ikke kalles NIB lengre regner jeg med :/ Husker sist det skjedde la de ut en liste med ur til redusert pris. håper de blir kompansert av forsikring!

Blir vel feil å se på dette som positivt, men kanskje det blir billig klokke på meg? :)

Passe amatør å bli tatt. En ting er sikkert. Kriminelle i dette "segmentet" kan ikke skryte på seg å være spesielt intelligente.

Bare det gikk bra med de ansatte så får man være fornøyd. Kunne fort blitt mye verre :/!
 
Så sant så sant. Jeg kjøper ikke klokke uten papirer med mindre den er vintage/gammel eller svært billig (typ Seiko).
Jeg kan ikke fatte og forstå folk som har klart å miste papirene på F.eks en 3 år gammel SUB. Jeg mener.... en klokke til rundt 50-60k, og du klarer å miste papirene til den? *rister på huet*
?? Hva skal man med boksen? Miste papir? Mange som er mer opptatt av uret enn innpakningen og kvitteringen vet du.

Over til saken; Kjedelig sak dette for de ansatte, håper de får god oppfølging. Dessverre antar jeg at ranerene er ute og igang igjen fortere enn jeg får trykket; legg til svar
 
?? Hva skal man med boksen? Miste papir? Mange som er mer opptatt av uret enn innpakningen og kvitteringen vet du.

Over til saken; Kjedelig sak dette for de ansatte, håper de får god oppfølging. Dessverre antar jeg at ranerene er ute og igang igjen fortere enn jeg får trykket; legg til svar

Nei, nei. Bruker jo ikke boksen til noe, det er bare tryggheten ved å vite hvor klokken er kjøpt ,om den er kjøpt? Osv.

Om det er en rimelig Seiko diver eller lignende er det jo en annen sak, men skal jeg først bruke 40k+ på en klokke legger jeg med glede på noen lapper for å vite hvor klokken er kjøpt, og få "hele pakka" hvis du skjønner. :)
 
Håper de kommer seg på beina for 3. gang på relativt kort tid, må være kjedelig å oppleve dette gang på gang. Er synd at slikt skjer, men det er vel noe som stadig vil skje oftere her til lands. Vanskelig å drive butikk samtidig som man skal helgardere seg mot denne type ran. Måtte vel i såfall bli utkastere eller væpnede vakter som står i døra.
Aldri vært i butikken selv, men har kjøpt klokker via nett og telefon hos dem og vil si de yter en veldig god service. :D
 
Redigert:
Dette er bare trist, nok en gang blir denne bransjen utsatt for brutale ran:( Håper det står bra til med de ansatte, det er tross alt det viktigste!
 
Først vil jeg si at dette er veldig trist. Og ønsker de som jobber der alt vel.

Men det er vel da på tide med væpnede vakter i dørene. Ser ikke helt problemet med det foruten kostnaden, men det burde det vel være verdt. Vi er ikke noe bedre enn andre land, kriminalitet skjer her også. Det er på høy tid og øke sikkerheten i vårt lille naive land.
 
Redigert:
Virkelig lavmål, dette er jobben og livsverket til personer på lik linje med alle andre seriøse bedrifter.
Håper de får streng straff.
 
Først vil jeg si at dette er veldig trist. Og ønsker de som jobber der alt vel.

Men det er vel da på tide med væpnede vakter i dørene. Ser ikke helt problemet med det foruten kostnaden, men det burde det vel være verdt. Vi er ikke noe bedre enn andre land, kriminalitet skjer her også. Det er på høy tid og øke sikkerheten i vårt lille naive land.

Gjennom EØS og Schengen forplikter vi oss til å ta imot kriminelle fra hele europa uten at de må gjøre så mye som å vise pass, så dette er forøvrig ris til egen bak. Da problemstillingen ble tatt opp, valgte AP å fokusere på kostnadene ved å ha tollere på jobb.
 
10 Minutter langt intervju med Knut på bunnen av denne artikkelen. Imponerende hvordan de takler dette synes jeg, og hvor fort de stabler seg på bena og kjører på videre. Veldig bra! :)

Ranerne er avhørt - Nyheter - Haugesunds Avis

Ligger også en artikkel under avisens "pluss" medlemskap som forøvrig er gratis for en dag med enkel registrering kun ved en sms kode. Anbefales!

Knut tar også i mot vedlikeholds oppdrag for meg allerede i morgen! Fantastisk flinke folk!