Vakreste urverk?

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
hva er etter din mening det vakreste urverket?

jeg har 3 kandidater

seiko`s 7s26/36

a35-013.jpg

ok, greit, kanskje ikke verket med høyest finish eller nøyaktighet, men kanskje noe av det mere holdbare, og la oss være ærlige hvem har hørt om noen som har problemer med disse verkene?

det er akkurat det som gjør det vakkert, å bare se på det, og tenke "dette verket tåler alt"

omega lomme ur verk. f.eks 161

IM000697.jpg

her igjen har vi et godt eksempel på et verk som kanskje ikke er det med høyest finish, men det er den enkle med verket jeg liker. litt som en zippolighter: ikke det peneste, ingenting unødvendig og det bare går og går og går.

Jaeger-LeCoultre Calibre 849RSQ

WUOAB.jpg

trengs det egentlig en forklaring? nyyydelig:):mrgreen:

så? hva er etter din mening det vakreste urverket?

Ikke for p være frekk, men Seikos 7s26 er noe av det verste urverket jeg har hatt. Det er helt utrolig dårlig. Ikke pålitelig i det hele tatt. Vanvittig dårlig finish er det og. Det må toppe listen over verste automatiske urverk spør du meg ;)

Jeg har hatt både Orange Monster, Black Monster og 007-modellen. Alle har dette urverket, og jeg hadde store problemer med alle tre. Avviket kunne ligge på 2-3 sekunder off den ene dagen, og 5 minutter den andre dagen. Et medlem her inne testet vel også hvordan det oppfører seg under lave temperaturer ved å fryse det ned. Ikke uventet stoppet urverket :D

Ikke for p være frekk, men Seikos 7s26 er noe av det verste urverket jeg har hatt. Det er helt utrolig dårlig. Ikke pålitelig i det hele tatt. Vanvittig dårlig finish er det og. Det må toppe listen over verste automatiske urverk spør du meg ;)

Jeg har hatt både Orange Monster, Black Monster og 007-modellen. Alle har dette urverket, og jeg hadde store problemer med alle tre. Avviket kunne ligge på 2-3 sekunder off den ene dagen, og 5 minutter den andre dagen. Et medlem her inne testet vel også hvordan det oppfører seg under lave temperaturer ved å fryse det ned. Ikke uventet stoppet urverket :D

Link?

Jeg har ikke lagt merke til så store forskjeller, har kanskje hat oppimot 15sek pluss eller minus hver dag, men syntes da 5 minutter var veldig mye :confused:

WUOAB.jpg

Jeg synes dette ser rett og slett simpelt ut. Gravyren ser ut som den er preget i stedet for skåret, og tannhjulene ser veldig avrundede ut, men det kan jo tenkes at det er bildekvaliteten som er dårlig.

Her, derimot...:
mm2.jpg

Jeg er rimelig fasinert av Omegas urverk i måneklokka med safir, 3573.50.00. Ingen rotor som dekker over urverket gjør alle detaljene mer synlig.

dscf0039edit1024iq2.jpg

Nei, det er ikke min:(

Ah takk. Har sett den i monteren, men aldri bedt om å få se på den.

Hva ligger de på? Absolutt en pen sak :)

Prøvde en Diary hos Tidemann i sommer. Den er litt høy for dressen, men sitter utrolig godt på handa. Herlig med remmer som fyller lugsa helt ut.

Litt skuffende for en purist at Diary og Perpetual Calendar har samme basisverk. Disse klokkene fortjener et eget urverk fra scratch, men da hadde prisen også skutt i været. Perpetual Calendar f.eks er relativt rimelig priset i stål: ca 140k.

Nyyyyyyyyydelig!!!! En renere Perpetual skal man lete lenge etter synes jeg.

Glashütte+Original+Senator+Perpetual+Calendar.jpg

Denne var blant kandidatene forrige klokkekjøp.