Vakreste urverk?

140k for en perp. er jo "billig" ja. Problemet mitt med den er dog at om jeg skulle hatt en slik ville jeg hatt et display av år på skiven... Ellers ser der liksom ut som en anuall :p.

Vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn er det noe jeg bryr meg om...

140k for en perp. er jo "billig" ja. Problemet mitt med den er dog at om jeg skulle hatt en slik ville jeg hatt et display av år på skiven... Ellers ser der liksom ut som en anuall :p.

Vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn er det noe jeg bryr meg om...

Den røde prikken midt på urskiva indikerer hvilket år man er i ifht skuddår. Det skiftes farge på denne indikatoren 1.januar (rød, hvit, blå, gul er fargene.. Om jeg husker riktig). Men helt enig, skulle gjerne hatt et årstall og, men da hadde urskiven straks blitt mer "clutty".

Jeg sliter mer med romertall. Jeg er ikke "der" enda. Må nok bli skikkelig voksen først. Denne har også en skikkelig kul gummirem.. Dresses ned for stranda ;)

Når vi først er inne på Glashütte Original liker jeg best Cal.65-01

PanoReserve21januari2009526.jpg

Haha, deilig å smelle opp et rolex verk på dette stadiet!

Vacheron sitt 1003 er passe flott

7e8u5yjy.jpg

Kilde;
http://www.watchtime.com/featured/vacheron-constantin-la-symbolique-des-laques-600-years-in-the-making/

Man kan ikke ikke nevne det verket her: :)

Omega_Ploprof_caliber_560.jpg

Helt overlegen i den prisklassen det opererer i. Det kan det vel ikke være noe tvil om?

Innenfor rekkevidde (starter på ca 8k €) synes jeg dette verket til GO PanoInverse XL er nydelig
6amemeqy.jpg

Fantastisk men med en pris på 0,5 M € utenfor de flestes forestilling er disse 2 bildene fra VC Patrimony Calibre 2755
a7ube3yb.jpg

ehu2ydys.jpg

Må innrømme at jeg har problemer med å fatte kvalitetsforskjellen. Det er vel mer at VC en er kunst og GO er mekanikk kanskje

Jeg tolket det som et kompliment til GO. VC betaler man for merket, GO betaler man for kvaliteten.

Slik tolket jeg det og, men jeg er kanskje ikke 100% enig da det også kan tolkes dithen at man kun betaler for navnet hos VC som jo er eksepsjonelt langt fra sannheten ;).

Ser klart at det kan oppfattes til at GO er value for money. Men synes GO har relativt sterk merkevare.
GO har desverre lavere annenhåndsverdi enn feks panerai, rolex og patek.

Blir spennende å se hvordan vc holder seg når det blir solgt i Norge.

Ser klart at det kan oppfattes til at GO er value for money. Men synes GO har relativt sterk merkevare.
GO har desverre lavere annenhåndsverdi enn feks panerai, rolex og patek.

Blir spennende å se hvordan vc holder seg når det blir solgt i Norge.

Og nettopp det er jo fordi merkevaren til GO - utenfor ekstremt lukkede kretser - er omtrent lik null ;).

Derfor jeg tolket det til at GO ikke skulle være value for money:)

Når det er sagt, jeg er ikke så opptatt av restverdi sånn i realiteten. Har lyst på b.la GO, men vet ikke hvilke model:/