valg av gmt::)

Medlem
5. aug. 2010
HEI

føler tiden snart er inne for en gmt...
kikket på følgende merker:
Helson
Ball
Orient

mitt spørsmål er hva vil dere anbefale?

max 12000

Legg ut noen bilder av klokkene du vurderer da :) Så slipper vi å surfe rundt og gjette :p

Vel om du skal bruke 12000 på en Orient GMT skal du lete lenge...
Bilder av de 3 du vurderer er ikke dumt, nei.

Apropos Orient - har en GMT (World Time) selv. Godt fornøyd med den.
Her på Nato
5134949633_29eb89b5e5_z.jpg

...og på lenka
4749099609_4661163877_b.jpg

Jeg hadde uten tvil gått for Ball Magnate Gmt. Den er bare helt rå:)
Den står ihvertfall høyt på min ønskeliste. Så hvis det er ønskelig med en presis og oversnasen klokke, så hadde jeg valgt den nevnte modellen. Det er jo ikke noe minus med fantastisk lys i mørket heller..

Hva med den, i mine øyne, lekreste GMT-klokken noensinne da? Omega 2534.50..
Spretter opp slike på finn.no rett som det er, mener at det akkurat har vært et par stykker til salgs for 9-10 000.

2534.50.00_6890-front.jpg

Den Orienten du linker til, har krille her på forumet, laget en review av. Bra den, men om budsjettet er såpass som max 12000 er det nok mulig å finne klart bedre alternativ. I alle fall om du ikke skyr brukt-klokker

Både Sinnen og Omegaen som har blitt nevnt over her er veldig bra klokker synes jeg. Og når du skal bruker 12000 på ei klokke får du veldig mye kult brukt :)

kansje lurt å ha en billig gmt når den i hovedsak skal brukes på reiser i utlandet... med tanke på kriminalitet og lignende?
men kjøper gjerne brukte ur... omegaen og sinn var lekre:D

kansje lurt å ha en billig gmt når den i hovedsak skal brukes på reiser i utlandet... med tanke på kriminalitet og lignende?
men kjøper gjerne brukte ur... omegaen og sinn var lekre:D

Jeg synest nå det er greit å ha en, eller flere rimelige klokker også - da en av forsjellige grunner ikke alltid vil gå med klokke til flere titusen. Dessuten er det artig med litt variasjon.

Selv går jeg med en annen forholdsvis rimelig ($500-600-ish) GMT i dag
Hamilton Khaki GMT Navy (på brun zulu). En skikkelig solid beater

5004071322_491dc781a1_b.jpg

5004071242_ff27d659f7_b.jpg

den var nice:)

Jo takk, godt fornøyd med den. Forøvrig min første mekaniske.
Som du ser er den andre tidssonen stillt på samme som den jeg er i. Da er det lett å stille klokka om den har lagt en stund (ser jo med en gang om den stoppet i am eller pm)