Valg av nettside å klokke.

såpass falt da veldig for denne Casio Edifice Tough Solar EQS-1100DB-1AV EQS-1100DB-1 er hele prisen hit med toll å frakt å alt 1989 da?

Casio Protrek Triple Sensor PRG-510-1D PRG510-1

er de to klokkene der bra tror dere ? likte utsendet på de veeeldig godt hehhehe

Trenger du GMT tider over 29 byer og alt av det der som er inn i det?
Hvis ikke, da blir det unødvendig komplisert å se på din klokke...
Personlig liker jeg ikke klokker som gjør alt bortsett fra å kokke torsk. Det er veldig gadget...
Mekanisk er bra: Det gir tiden på en kjekk og enkelt måte, det lever på armen din...Det har "sjel".
Sin rotor går rundt ,sin fjærsystem banker og vibrer som et herte: Du gir liv til klokken din.
Sekund viseren går rundt med en myk bevegelse: Ikke noe hakke-robot-kvarts greie...
Det er defor vi elsker mekanisk klokker: Forholdet mellom mann og en utrolig liten machine. Det må oppleves.
Resten kan du få med en knips på mobilen din som er uten sjel og liv og lever på strøm.

Må bare få lov til å si IKKE KJØP INVICTA!!!
Ellers støtter jeg meg til div forslag om seiko skx007/009
Og gleder meg til å se hva det blir til slutt:D

Casio Edifice Tough Solar EQS-1100DB-1AV EQS-1100DB-1

hmm falt litt pladask for de to her

Casio Protrek Triple Sensor PRG-510-1D PRG510-1

igjen er det bra klokker som tåler en 5meters dyp??? å som er holdbare å vil vare i mange år?

gleder meg selv jeg hehehe ;D

Begge er ratet til 100M så tviler på at det skal bli store problemer med å kaste disse i Mjøsa ;)
Fra spøk til alvor, de digitale klokkene til Casio tåler nok en del juling, men om du virkelig vil at klokken skal tåle bank i denne kategorien er det vel verdt å ta en titt på G-Shock-linjen kontra Edifice og Protrek. Protrek har vel helt klart flest funksjoner, men hvilke funksjoner vil du at klokken skal ha?

Edit: Jeg liker absolutt best å anbefale mekaniske ur, men i den kategorien du ser på nå synes jeg disse er ganske kule:

http://www.creationwatches.com/prod...ock-atomic-tough-solar-gw-3000bb-1a-4207.html
Denne har også tough solar-teknologien som en av de andre du så på hadde. Det vil si at klokken lades gjennom et lite solcellepanel i urskiven. Denne er vel også radiokontrollert som gjør at du vil ha på sekundet korrekt tid til en hver tid, som jo er litt morsomt når man først velger en klokke uten tannhjul ;) Har eid en liknende selv med oransje skive og synes den var kul til hard bruk :)

http://www.creationwatches.com/prod...0-1dr-gf-1000-1-gf1000-1-mens-watch-2512.html
Frogman er vel ca. den største klokken til Casio og jeg synes den er kul fordi den bare kjører stilen helt ut til det vulgære men på en litt småkul måte også da. Om du har håndledd til denne er det ingen tvil om at det er en favoritt for mange av de som spiser Casio til frokost på Watchuseek

Redigert:
Forstår at du er mest glad i klokker med masse dilldall på skiven og som ser "tøffe" ut. Det er jeg sikker på går over etter hvert som du blir mer interessert i ur.

Men det er du som skal gå med klokken, så du må kjøpe den du liker best og som gir deg mest glede. Hvis du liker Casio-klokker med tidssoner for 29 byer, så kjøper du det. Til slutt ender du nok med en sub uansett :)

Og for å svare på opprinnelige spørsmålet ditt; både urverket.no og Amazon selger ekte klokker. Du kan handle ganske trygt på begge to.

Begge er ratet til 100M så tviler på at det skal bli store problemer med å kaste disse i Mjøsa ;)
Fra spøk til alvor, de digitale klokkene til Casio tåler nok en del juling, men om du virkelig vil at klokken skal tåle bank i denne kategorien er det vel verdt å ta en titt på G-Shock-linjen kontra Edifice og Protrek. Protrek har vel helt klart flest funksjoner, men hvilke funksjoner vil du at klokken skal ha?

Edit: Jeg liker absolutt best å anbefale mekaniske ur, men i den kategorien du ser på nå synes jeg disse er ganske kule:

Casio G Shock Atomic Tough Solar GW-3000BB-1A
Denne har også tough solar-teknologien som en av de andre du så på hadde. Det vil si at klokken lades gjennom et lite solcellepanel i urskiven. Denne er vel også radiokontrollert som gjør at du vil ha på sekundet korrekt tid til en hver tid, som jo er litt morsomt når man først velger en klokke uten tannhjul ;) Har eid en liknende selv med oransje skive og synes den var kul til hard bruk :)

Casio Frogman G-Shock Tough Solar GF-1000-1DR GF-1000-1 GF1000-1 Men's Watch
Frogman er vel ca. den største klokken til Casio og jeg synes den er kul fordi den bare kjører stilen helt ut til det vulgære men på en litt småkul måte også da. Om du har håndledd til denne er det ingen tvil om at det er en favoritt for mange av de som spiser Casio til frokost på Watchuseek

Dersom man faktisk skal dykke med klokken er det vel anbefalt minst 200 m tetthet. 100 m er egnet til svømming, men ikke dyp dykking. På så måte er egentlig disse ratingene litt misvisende.

Kaster meg på de som anbefaler Creationwatches... Bestilte en Seiko Orange Monster (SKX781) forrige torsdag, og den ble levert på tirsdag. Som det vel har vært nevnt, sendte Creation klokken som gave, og hadde også skrevet at verdien var 32 USD, altså under 200 NOK. Det er mulig dette er litt "på siden" rent juridisk, men... ;)

Hvis du er ute etter en klokke som vekker oppsikt, kan absolutt OMen anbefales. I tillegg er den vel i ferd med å bli faset ut...

snakket med en del urmakere å funnet ut at jeg ikke skal ha noe mekanisk/automatisk klokke i allefall for det krever dyre servicer å tåler ikke så mye

blir nok en g shock eller lignende :) men får nok ikke handlet føre i desember :)

Spørs veldig på hvilken klokke du kjøper. Seiko er ikke de dyreste på sevice i alle fall ;) Jeg liker også designet til Hamilton, du finner de på creation.

G-shock er kule klokker som tåler en støyt, lykke til med kjøp.

Det acnorway anbefaler ser veldig greit ut.
Hvis du leser plakater i klokkebutikker i Norge, alle sier at liksom alle klokker på internet er falsk, uten garantie...Trafikkert, som finansiere terrorism... Er radioaktive? Sprenger din hånledd av? Inholder pesten mellom remlenkene??...Eller gjør deg depressiv:rolleyes:
Jajaja...Noen liker ikke "utro" kunder.
Fins mange trygge butikker på nettet som selge ekte varer: Mann overlever ikke lenge når mann selger falsk tull med alle nettbutikker som fins der ut, spesielt når mann har til og med profil på FB.
Kinesere er ikke opptatt i å lage falsk Invictanus: Alt fra Invictanus er 100% lagt i Kina bortsett fra den "Sveitsisk" urverk som er kanksje 50% Kinesisk også:p
Ja, ETA solgt deler til Kina i mange år... Dem stoppet nå tror jeg, men det fins fortsatt maaannnnge deler der og orden på gata sier at Invictanus ble "tatt med skjeggen i den Kinesisk postkassa" på Sveitsisk grense med disse urverk faktisk: Nå stopper jeg der før jeg blir saksøkt av "Eyol Lallal :eek:
Kjøp den du: Made-in-Japan er tryggere en falsk Sveitsisk.
Seiko Automatic Diver's SKX007J1 SKX007J SKX007 200m Made in Japan Watch

Haha, må le av deg @Hammerfjord. At du tildels latterliggjør hans norskferdigheter

Redigert av en moderator:
var hos urmakere de sa en måtte regne en service vært andre år cirka som kostet en 2000kr synes det var dyrt men har falt litt for en seiko 5 automatic monster diver så får jaggu ikke bestemt meg hehe

snakket med en del urmakere å funnet ut at jeg ikke skal ha noe mekanisk/automatisk klokke i allefall for det krever dyre servicer å tåler ikke så mye

blir nok en g shock eller lignende :) men får nok ikke handlet føre i desember :)

?

Service på en Seiko 007/009 er noe man ikke gjør ofte. Billigere å bytte hele urverket, som koster typ 300-500kr

Ok, kanskje en G-shock tåler å bli kastet i bakken noe en mekaniker ikke tåler, men jeg har til og høre at en Seiko ved vanlig bruk, eller missbruk for den saks skyld har stoppet å gå.

Med mindre du er Chuck Norris ute på tur skal den nok tikke i mange år fremover skal du se. :)

var hos urmakere de sa en måtte regne en service vært andre år cirka som kostet en 2000kr synes det var dyrt men har falt litt for en seiko 5 automatic monster diver så får jaggu ikke bestemt meg hehe

Service hvert andre år? For no for****a tull!

Nei, før du i hele tatt trenger å begynne å tenke på service så er klokken for lengst flippet og nye klokker har kommet inn ;)