Da har jeg vært ute å prøvekjørt endel biler, og tatt en avgjørelse som kommer til å koste meg litt mer enn planlagt, men ikke så forferdelig mye mer.
Prøvekjørte:
Golf 6 4 motion 160hk (?) med sportsunderstell.
Helt ok bil, men fikk ikke godfølelsen hverken med kjøreegenskaper eller rent rompeteknisk.
Skoda Fabia.
Denne kjørte jeg ikke, når jeg satte meg inn tenkte jeg "jeg er ikke tredve engang, det er alt for tidlig å gi opp" og gikk videre
Lancia Delta HF Integrale.
Knallbil, det skjærer hjertet mitt å la denne gå til noen andre men jeg kan ikke ha en 20 år gammel italiensk sportscoupe som hverdagsbil.
Mini Cooper S.
kul bil, flott design. kjøreegenskapene sa meg ingenting og jeg ble litt skuffet egentlig.
BMW 130D 2008 modell, Sportsunderstell, helskinn interiør, svart metallic, alt av utstyr. (privatbilen til en av selgerene av bmw som skulle vekk) Denne bilen var rå å kjøre. deilig sportslige egenskaper og all min tvil om dieselverk ble revet i filler av rent dreiemoment. Det at jeg kjørte på våte bergensgater og litt snø i ett perfekt balansert chassis med plenty krefter spillte nok inn på at jeg satt navnet mitt i bunnen av kontrakten for 20 minutter siden.
overtagelse forhåpentligvis i morgen og jeg gleder meg allerede.
Takk til alle innspill og råd.