Valget mellom to divere (skal bli en keeper)

@Loevhagen Det er jeg også. Skal til urmaker Jacobsen i Lillestrøm senere i dag for å se på sinn. Desverre har de ikke u1 inne men U2 har de, og den er så og si identisk med unntak av gmt og visere.

Når det blir er jeg usikker på. Men det blir etter salg av to klokker og ett pr lønninger som først skal inn :)

Redigert av en moderator:
@Loevhagen Det er jeg også. Skal til urmaker Jacobsen i Lillestrøm senere i dag for å se på sinn. Desverre har de ikke u1 inne men U2 har de, og den er så og si identisk med unntak av gmt og visere.

Når det blir er jeg usikker på. Men det blir etter salg av to klokker og ett pr lønninger som først skal inn :)

U2 er en kjempeklokke. Der har du også tre kapsler som tar opp fuktighet inni kassen, samt en indikator for denne kl.6.

Tåler temperaturer mellom -45 til +60 (sånn ca.). Bare for å booste beater-faktoren til klokken :cool:

Denne har buet safirglass i motsetning til U1 som har flatt. Sverdvisere kontra "lego hands".

Fun fact vedrørende U1: Visste du at markørene på urskiva og tuppene på viserne skal forestille en ubåt i overflaten?

Var faktisk inne på tanken å handle en U2 igjen. Denne leveres fortsatt med ETA-verk.

Min gamle U2S hilser :)

Redigert av en moderator:
Prøvde en U2 de hadde inne og den var helt rå! Men u1 er finere på bildene jeg har sett. Trenger ingen gmt nr 2 da jeg har exploreren. Likte veldig godt svart bezel, så om det blir handel fra ad blir det svart bezel.

Følte forøvrig at bezelen var veldig løs. Ux bezelen var mye strammere og bedre så det trakk ned litt..

Ligger som støpt på armen.

Mulig det blir litt off topic å gi deg flere valgmuligheter, men har du vurdert Oris dykker?

F.eks. Oris Aquis date i 43mm eller 40mm?
Eneste ulempe er at man ikke får benyttet uoriginale reimer.
Har selv kjøpt både gummireim og stållenke til min 40mm, og det duger til det meste. Her er den:
OI000265_1_zpselkqiokz.jpg

Selvfølgelig blir det noe litt annet enn Sinn tegimentert (har selv en 856 UTC), men design og kvalitet i forhold til pris (800-1200USD+mva) er vanskelig å slå synes jeg! Og det er eget design med både klassiske, moderne og tøffe elementer. Ikke bare enda en sub-kopi.

Hvis jeg skulle hatt kun 3 klokker, ville jeg valgt Explorer, Oris og Aqua terra. Kun to er jeg litt usikker, men hvis jeg skulle hatt en Rolex og en beater hadde nok valget falt på Oris fremfor Sinn (selv om jeg nå bruker Sinn hvis det er aktiviteter som utgjør fare for riper - da Orisen nesten er for fin til å ripe opp.. :) )

Oris Aquis Date er en kjempeklokke. Jeg vurderer selv å kjøpe en Omega Seamaster i stedet for Orisen, men kanskje jeg burde revurdere det? Men det er vel to litt forskjellige klokker, fine på hver sin måte. Omegaen synes jeg er en klokke som også passer til penbruk, Orisen er litt røffere.

Oris Aquis Date er en kjempeklokke. Jeg vurderer selv å kjøpe en Omega Seamaster i stedet for Orisen, men kanskje jeg burde revurdere det? Men det er vel to litt forskjellige klokker, fine på hver sin måte. Omegaen synes jeg er en klokke som også passer til penbruk, Orisen er litt røffere.

Mulig Oris er litt tøffere, men samtidig føler jeg den passer til det meste, inkludert skjorte/penbruk. Den er også elegant, har rent design og ryddig skive. Spesielt 40mm som ikke blir for stor. :)

Mulig Oris er litt tøffere, men samtidig føler jeg den passer til det meste, inkludert skjorte/penbruk. Den er også elegant, har rent design og ryddig skive. Spesielt 40mm som ikke blir for stor. :)

Joda, jeg er enig i det. Når jeg ser bildet ditt må jeg kanskje bruke den litt på lenken også :) Har hittil bare brukt den på gummirem da jeg liker den remmen svært godt.
(Unnskyld til trådstarter for at dette ble litt off topic)