Valgets kval.. Trenger innspill!

Medlem
11. okt. 2009
Innlegg
311
Sted
Oslo
Nå er det på tide med et nytt ur - og jeg skal ha meg noe barskt og med lenke.

Står derfor mellom to ur:

Rolex DeepSea eller Panerai PAM 328.

Rolexen har jeg hatt tidligere, men var såpass glad i den at jeg vurderer den på ny. Panerai har jeg aldri hatt, men har lyst til å prøve kjenner jeg..

Prismessig så ligger de relativt nærme hverandre (er vel snakk om kanskje 5-7' ekstra for Rolexen).

Noen innspill på dette? Jeg er rimelig rådvill, men kommer garantert til å gå for en av dem...



 
Begge er store klokker, så ingen kan bruke dét argumentet mot noen av de når du setter de opp mot hverandre.
Så da går det mot personlige preferanser - og for min del er det nok absolutt Rolexen som vekker mest kjänslor og som jeg mener ser best ut. Skulle forundre meg om ikke det er den som holder seg best i verdi også.
 
Ingen kjempefan av av den rolexmodellen selv om jeg er fascinert over klokkens tekniske aspekter, hadde nok enkelt blitt paneraien for min del.
 
Du skriver at du skal ha noe barskt! Det er ikke intrykket jeg får av Panerai sin polerte bezel, men når jeg ser bezelen på Rolexen da tenker jeg barskt!
Om det må bli en av de to modellene hadde jeg gått for Rolexen selvom jeg ikke er veldig fan av verken lenka eller den nye låsen. Absolutt en tøff klokke, men for uten ankepunktene jeg akkurat kom med må du også passe på at du har kraftig nok håndledd, klokken ser sykt bra ut på bilder, men med en gang jeg fikk den på hånden forsvant all kjærligheten.

Lykke til!
 
D Absolutt en tøff klokke, men for uten ankepunktene jeg akkurat kom med må du også passe på at du har kraftig nok håndledd, klokken ser sykt bra ut på bilder, men med en gang jeg fikk den på hånden forsvant all kjærligheten.
Enig med Mathfjeld - før jeg prøvde Rolexen siklet jeg; nå er den helt glemt på tross av at håndleddene mine ikke er av de minste.

Prøv begge på og se hvilken du faller for. Baserer du valget på (velmente) innspill fra andre blir det fort veldig feil.

Lykke til!
 
Jeg synes Rolex'en absolutt er barskest. Synes heller ikke Panerai tar seg veldig godt ut på lenke, skinn er et must!
 
Mitt problem med denne Rolex DS'en er oppsumert i denne forumtråden på WUS med dette bildet:

POLEX.jpg


:D:D:D

(Ikke ta dette så fryktelig seriøst nå da :p)
 
Rolexen er tøff. Det andre uret minner meg om den mye omtalte fronten som kom på Ford scorpio. Er åpen for at det bare er jeg som ser dette :)
 
Hehe, må si jeg fikk meg en liten god humring da jeg leste gjennom disse svarene.

Skal tygge litt på det - men har tenkt til å handle relativt snarlig (er kun hjemme i Norge fredag - onsdag og da må jeg ha noe nytt). Rart med det, men når klokkesuget kommer, så må man bare tilfredstille det ;)

Må si meg enig med Lebowski, Panerai tar seg best ut på skinnrem, så kan hende en PAM 312 er et bedre valg. Den er vel hyggeligere priset også?
 
Kommer litt an på hva du har fra før av. Begge klokkene er dødsfine på hver sin måte!

Panerai er rimeligere på rem enn på lenke ja.
 
Vanskelig valg, men har du hatt DSSDen tidligere er det kanskje gøy å prøve noe nytt. Begge klokkene bringer frem den samme gode følelsen spør du meg, klarer ikke velge jeg heller:D. Velger du 312 istedet for DSSD sparer du ca 22-23K veiledende pris.

img0691o.jpg
 
Vanskelig valg, men har du hatt DSSDen tidligere er det kanskje gøy å prøve noe nytt. Begge klokkene bringer frem den samme gode følelsen spør du meg, klarer ikke velge jeg heller:D. Velger du 312 istedet for DSSD sparer du ca 22-23K veiledende pris.

img0691o.jpg

Herlig bilde, takk for det!

Tygger fælt på det nå. Har kommet over en PAM 328 på Finn.no som jeg kan få for 41 lapper, mens jeg har en DSSD for hånden til 49 lapper.

Ankepunktet mitt er egentlig at jeg i hovedsak vil ha Panerai på rem, og da kan jeg like så greit gå for en PAM 312. I tillegg er diffen "kun" på 8 lapper, og erfaringsmessig så holder Rolexsen seg svært godt i pris (uten at jeg har intensjoner om å selge den..)

Kommer jeg over en pent brukt PAM 312 derimot, så blir det Panerai denne gangen!
 
Det er meg en sann glede å kunne rapportere at avgjørelsen nå er tatt og klokken er bestilt!

Ankommer fredag og gleder meg som en unge!

En unboxing-tråd skal opprettes sporenstreks ved ankomst :D