Valgets kval.......

Medlem
26. aug. 2012
Sted
Akershus
Siden første gang jeg så et bilde av en Panerai skjønte jeg at det var det jeg skulle ha før eller siden. Nå er jeg relativt mye nærmere et kjøp og da kommer tvilen og usikkerheten. Hva blir min første Panerai, ja for jeg er sikker på at ihvertfall skal bli mer enn en. I starten visste jeg lite om klokkene, historien og om mangefoldet av modeller. Jeg så en relativt stor stålklokke med svart skive og en fantastisk lysebrun skinnrem.
Etterhvert som man ser bilder av forskjellige klokker, med ulike remmer osv kjenner jeg at usikkerheten griper meg på oppløpet. med dato..? uten dato..? sandwich eller ikke..? automatisk eller manuelt..? 005,111,104 eller kanskje 164? Slik det er nå er usikkerheten om jeg skal velge en manuel eller automatisk PAM. Jeg har pr idag flest klokker med automatisk urverk, men tror ikke at jeg kommer til å bli missfornyd med å velge feks en 111. Har vært på Bjerke og fått sjekket ut forskjellige modeller og er "comfy" med størrelsen på en 44 mm.
What to choose :confused:

Takk for innspill....

Seamaster

Personlig hadde jeg kjøpt en 111 med sandwich dial... Dette er i mine øyne den peneste av "innstegsmodellene"!

Neste alternativ på listen min blir 312 med inhouseverk og 1950-kasse. Inhouseverket frister, men på mine håndledd ligger den gamle kassen bedre, samt at du må regne å legge noen tusen ekstra i potten for312, så da ender jeg på 111...

Helt enig med boenna. Start med 111 også får du heller vurdere når du går lei.
Den har det meste en Pam skal ha, bortsett fra 1950 kasse...

Personlig hadde jeg kjøpt en 111 med sandwich dial... Dette er i mine øyne den peneste av "innstegsmodellene"!

Neste alternativ på listen min blir 312 med inhouseverk og 1950-kasse. Inhouseverket frister, men på mine håndledd ligger den gamle kassen bedre, samt at du må regne å legge noen tusen ekstra i potten for312, så da ender jeg på 111...

Takk boenna, pr nå så er det 111 som er nærmest armen :)

Valgets kvaler....

Å stille TS'ere et slikt spørsmål, kan lett gi deg et nytt problem å ta stilling til; nemlig,- hvilket råd å følge :)

Som "gammel" Paneristi er mine beste tips:

- din økonomi
- stål kasse
- 44 mm
- 1950 kasse

Lykke til!